اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 24 December 2016
اسراییل باید شهرک‌سازی‌ها را فورا و بطور کامل متوقف کند.
تصویب قاطع قطعنامه محکومیت شهرک‌سازی اسراییل

عصرپرس: قطعنامه توقف شهرک سازی اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد. آمریکا به این قطعنامه رای ممتنع داد.

به گزارش یورونیوز، در این قطعنامه از اسرائیل خواسته شده تا شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی از جمله شرق بیت المقدس را فورا و بطور کامل متوقف کنند.

پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود تا کشورش این قطعنامه را وتو کند.

پیش نویس این قطعنامه که توسط مصر تهیه و ارائه شده، قرار بود روز پنج شنبه به رای گذاشته شود. اما تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آینده آمریکا با عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر سبب شد ارائه قطعنامه به تعویق بی افتد.

پیش نویس قطعنامه روز جمعه به درخواست کشورهای نیوزیلند، مالزی، ونزوئلا و سنگال که در تهیه پیش نویس مشارکت داشتند، به میز شورای امنیت بازگشت. چهارده عضو از پانزده عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت دادند.

مطابق قوانین بین المللی ساخت شهرک در سرزمین های اشغال شده پس از سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل غیرقانونی است.

تصویب قاطع قطعنامه محکومیت شهرک‌سازی اسراییل

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر نتانیاهو جمعه شب لحظاتی پس از تصویب این قطعنامه در بیانیه ای اعلام کرد:«اسرائیل به قطعنامه ای که شورای امنیت روزجمعه (4 دی ماه/24 دسامبر) تصویب کرده و خواستار پایان دادن به شهرک سازی ها شده است، پایبند نخواهد ماند. اسرائیل این قطعنامه شرم آور ضد اسرائیلی سازمان ملل را رد می کند و به مفاد آن پایبند نخواهد ماند.»

پایان/

نام:
ایمیل:
* نظر: