اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 20 November 2019
رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره):
حعفریان اعلام کرد: سالانه بیش از 180 پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی (ره) انجام می شود که نسبت به بسیاری از مراکز بزرگ دنیا بالاتر است، همچنین در ایالات متحده از 144 مرکز پیوند کبد تنها 5 مرکز بیش از 150 پیوند در این کشور را انجام می دهند.

سالانه 180 پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی (ره)انجام می شودبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، علی جعفریان رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی (ره)  در حاشیه پنجمین کنگره هپاتو پانکراتوبیلیاری و پیوند کبد تهران با اشاره به اولین پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی (ره) در سال 81 گفت: از سال 87 بخش پیوند کبد به صورت مستقل در این بیمارستان تاسیس شد، و تا کنون بیش از هزار مورد پیوند کبد صورت گرفته است.

وی ادامه داد:سالانه بیش از 180 پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی (ره) انجام می شود که نسبت به بسیاری از مراکز بزرگ دنیا بالاتر است، همچنین در ایالات متحده از 144 مرکز پیوند کبد 5 مرکز بیش از 150 پیوند را از 6 هزار پیوند سالانه در این کشور را دارند.

جعفریان در ادامه گفت: بخش پیوند کبد در این بیمارستان توانسته قستمی از مشکلات بیماران پیوند کبدی را حل کند و نکته قابل توجه اینکه مردم هیچ گونه وجهی در برای این عمل پرداخت نمی کنند و کلیه هزینه ها از طریق وزارت بهداشت تامین می شود.

دسترسی همه بیماران کشور به سیستم پیوند کبد

وی ادامه داد: همه بیماران دسترسی به روش پیچیده پیوند را در کشور دارند و با توجه به عدم مشارکت بیمه ها درپیوند، مشکلی برای هزینه های پیوند نداریم و نتایج این پیوندها قابل رقابت با مراکز پیشرفته دنیاست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درادامه با بیان اینکه همه انواع پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی (ره) قابل انجام است، تصریح کرد: از دهنده مرگ مغزی، اهدا یک کبد به دو گیرنده،از دهندزنده برای کودکان، بیماری حاد نارسایی کبد و هر نوع پیوند کبدی در این بیمارستان قابل انجام است که این حاصل کار گروهی پزشکان ایرانی است.

جعفریان گفت: در حال حاضر با سه جراح ثابت و 20 تخت سالانه 170 تا 180 پیوند کبد را در این بیمارستان انجام می دهیم و علاوه بر آن نیز 400 عمل جراحی بزرگ کبد و مجاری صفراوی در سال صورت می گیرد،که نشان دهنده سیستم کارآمد در این بیمارستان است.

انجام 25 درصد از پیوند کشور در بیمارستان امام خمینی(ره) 

وی ادامه داد: در سال 97 حدود 22 درصد پیوند کشور را بیمارستان امام خمینی (ره) انجام می داد که در حال حاضر به 25 درصد افزایش یافته است و این پیوند ها با نظارت کامل با کیفیت بالای در حال انجام است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درادامه گفت: تنها پیوندی که در بیمارستان تا کنون انجام نشده پیوند همزمان قلب و کبد است که مقدمات آن نیز فراهم شده و در شرایط لازم انجام خواهد شد.

 

 

 

خبرنگار: پروین مرادی

 


نام:
ایمیل:
* نظر: