اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 20 November 2019
وزیر صمت اعلام کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش بیش از ۴۰ درصدی صدور مجوز‌های زاید برای فعالیت‌های تولیدی و تجاری در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا رحمانی وزیر صمت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: فعالان اقتصادی باید ۸۷ مجوز را از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ می‌کردند که این میزان را به ۴۶ مجوز کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه در کاهش مجوز‌ها باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند گفت: این اقدام مهمترین کاری است که می‌توانیم در کمک به تولید و اقتصاد کشور انجام دهیم، زیرا کمترین بودجه و منابع مالی را می‌خواهد و فقط نیازمند اراده و تغییر نگرش است البته با ابزار‌هایی مانند ستاد تسهیل، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا شرایط برای تولید آماده و تسهیل شود.

رحمانی با بیان اینکه یکی از محور‌های هفت گانه وزارت صمت، بهبود فضای کسب و کار است افزود: باید با کاهش و اصلاح مجوز‌ها و فرآیند‌ها و همچنین تکمیل سامانه‌ها و افزایش خدمات الکترونیکی، مراجعات حضوری مردم را کم کنیم که البته این اتفاقات در حال انجام است.

وی با اشاره به طرح تشدید نظارت‌ها بر بازار به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌های خودسرانه گفت: همه امکانات را بسیج کردیم تا گرانی‌های ناشی از فضای روانی مدیریتی مصرف سوخت به مردم تحمیل نشود و سوء استفاده صورت نگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته در برخی حوزه‌ها مانند حمل و نقل که ممکن است تاثیرات واقعی صورت گیرد تلاش می‌کنیم با اصلاحات لازم، در حق مردم اجحاف نشود و گرانی‌های ناشی از فضای روانی بر ثبات بازار تاثیر نگذارد.

وی ادامه داد:​ اولویت ما، کنترل قیمت‌ها به ویژه در حوزه کالا‌های اساسی است و سعی می‌کنیم با تشدید بازرسی‌ها از افزایش قیمت ناشی از تورم انتظاری و روانی جلوگیری کنیم.

وزیر صنعت گفت: گزارش‌های میدانی از اصناف و بازار نشان می‌دهد بازار کنترل شده است ضمن اینکه برای تشدید بازرسی در بازار با کمبود نیرو مواجه نیستیم، زیرا اصناف اتحادیه‌ها و بخش‌های دیگر وزارت صنعت نیز به کمک مجموعه بازرسی و سازمان حمایت آمدند و از بسیج اصناف هم در این باره کمک گرفتیم.

رحمانی همچنین افزود: همانطور که رئیس جمهور دستور داد دستگاه‌های دولتی به ویژه دستگاه‌های خدمات رسان هم تا آخر امسال، حق گران کردن هیچ کالایی را ندارند.

وی اضافه کرد: بکارگیری خودرو‌های برقی و موتورسیکلت‌های کم مصرف از قبل در دستور وزارت صنعت بوده که اکنون ضرورت آن بیشتر شده است.

وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو‌ها در بازار گفت: هیچ افزایش قیمتی توسط خودروساز‌ها اعمال نشده است بلکه مانند همیشه واسطه گری‌ها و دلالی‌ها موجب افزایش قیمت در حاشیه بازار شده است، البته خودروسازان تلاش می‌کنند با عرضه بیشتر اجازه ندهند بازار خودرو دستخوش افزایش قیمت شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر: