اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 20 November 2019
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت اعلام کرد:
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی سیستم ریجستری ملی پیوند کبد در کشور، گفت: زیر ساخت های لازم در این خصوص فراهم شده و از این طریق تخصیص ها به صورت متمرکز انجام و هر نیازمندی در سراسر کشور با امتیازبندی لازم جهت انجام پیوند کبد با اهدا کننده مناسب به مراکز کشور ارجاع داده می شوند.

راه اندازی سیستم ریجستری ملی پیوند کبد در کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در پنجمین کنگره هپاتو پانکراتوبیلیاری و پیوند کبد تهران با اشاره به جشن هزارمین پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: امروز هزارمین پیوند کبد را که یکی از بزرگترین افتخارات کشور است را جشن گرفتیم .

وی ادامه داد: مجمتع درمانی امام خمینی (ره) بعداز مرکزی در شیراز که سالانه 700 پیوند کبد را انجام می دهد و دارای یک رتبه جهانی است، قرار دارد، ما راه طولانی 18 ساله ای را برای رسیدن به این جایگاه طی کرده ایم که نتایج پیوندها با بالاترین استانداردهای جهانی برابری می کند.

شادنوش درادامه با اشاره به پیوستن مرکز پیروزگر در تهران و دانشگاه علوم پزشکی یزد به مراکز پیوند کبد در کشور، گفت: در حال حاضر 11 مرکز پیوند کبد در کشور وجود دارد و در منطقه و جهان به رتبه خوبی دست یافته ایم البته در ادامه بیشتر تمرکز ما بر روی فعالیت های کیفی این مراکز خواهد بود.

راه اندازی سیستم ریجستری ملی پیوند کبد در کشور

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به  راه اندازی سیستم ریجستری ملی پیوند کبد در کشور گفت: زیر ساخت های لازم در این خصوص فراهم شده و از این طریق تخصیص ها به صورت متمرکز انجام و هر نیازمندی در سراسر کشور با امتیازبندی لازم جهت انجام پیوند کبد با اهدا کننده مناسب به مراکز کشور ارجاع داده می شوند، همچنین در ادامه برای کلیه پیوندها در کشور این سیستم صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اولین پیوند کبد در سال 72 در مرکزی در شیراز انجام شد، تصریح کرد: در سال 81 مجتمع درمانی، آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اولین پیوند کبد را انجام داد و امروز هم در نقاط مختلف کشور این امکان فراهم شده است.

انجام 7 هزار پیوند کبد در کشور

شادنوش در ادامه با تاکید بر اینکه پیوند کبد قله علم بشری است، گفت: حدود 7هزار پیوند کبد تاکنون انجام شده که عددی قابل توجه است و در این رابطه هم تیم ها با تمام تمرکز یکی از پیچیده ترین پیوند ها را انجام می دهند که از نظر تکنیک و تکنولوژی بالاترین امکانات را می خواهد که این افتخاری بزرگ برای ملت ایران است.

 

خبرنگار: پروین مرادی

 


نام:
ایمیل:
* نظر: