اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 20 November 2019
واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت:
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: عدد ۱۸ میلیون خانوار بسته نیست و در آینده کسانی که درخواست دریافت این کمک هزینه را دارند اطلاعات شان بررسی می‌شود.

عدد ۱۸ میلیون خانوار قابل افزایش استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از صدا و سیما، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۸ میلیون خانوار مشمول دریافت کمک هزینه معیشتی می‌شوند، گفت: این عدد بسته نیست و در آینده کسانی که درخواست دریافت این کمک هزینه را دارند اطلاعات شان بررسی می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اختصاص کمک معیشتی به مردم افزود: ما درباره این موضوع با مردم ارتباط برقرار کردیم و براساس اطلاعات رسیده و خوداظهاری مردم به جمع بندی رسیدیم، سپس تصمیم گرفتیم پرداخت این کمک معیشتی را به صورت خانوار انجام دهیم.

وی گفت: وقتی پرداخت‌ها به صورت خانوار باشد، چون خانوار‌ها مشخص هستند، نیاز به بررسی ندارد؛ مثلا کارگر‌ها، خانم‌های سرپرست خانوار، خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و افرادی که پشت نوبت هستند و کارمندان که اطلاعاتشان در دست دولت است کمک هزینه معیشتی دریافت می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: کسانی که در مناطق محروم هستند هم شامل دریافت کمک هزینه معیشتی می‌شوند و با این دسته بندی، وزرای اقتصادی دولت اول به عدد ۱۴ میلیون خانوار رسیدند، اما رئیس جمهور و برخی دیگر از اعضای هیئت دولت گفتند باید دست را بازتر بگیریم و به عدد ۱۸ میلیون خانوار رسیدند.

وی با بیان اینکه الان این رقم خانوار را بسته نمی‌بینیم، گفت: بعد از آنکه در این سه مرحله پرداخت‌ها به ۶۰ میلیون نفر صورت گرفت سامانه‌ای هست که متقاضیان دریافت کمک هزینه معیشتی می‌توانند در آن درخواست بررسی اطلاعات بدهند.

واعظی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره مواضع کشور‌های غربی نسبت به ناآرامی‌ها در ایران افزود: این‌ها تصور می‌کردند این اغتشاش‌ها را مردم ایران انجام می‌دهند، ذوق زده شدند از آقای پمپئو گرفته تا آقای ترامپ و خیلی باعجله ابراز خوشحالی کردند در صورتی که ما بار‌ها گفته ایم این‌ها مردم ایران را خوب نمی‌شناسند.

وی گفت: اگر چه مردم ایران از نظر معیشتی کمبود‌هایی دارند و انتقاداتی را متوجه بخش‌های مختلف می‌دانند، اما این مشکل، مشکل خانوادگی است و در داخل ایران حل خواهد شد.

واعظی افزود: وقتی مردم ایران می‌بینند پای خارجی‌ها و بهره برداری از خارج کشور در میان است نتیجه اش می‌شود اجتماع دیروز تبریز که به ما گفتند صدهزار نفر از مردم در این شهر اجتماع کرده اند؛ در زنجان و برخی دیگر از شهر‌های ایران هم وضعیت به همین ترتیب بوده است.

وی تاکید کرد: وقتی مردم ایران می‌بینند خارجی‌ها ورود پیدا کرده اند می‌دانند که این‌ها عملا برنامه ریزی از طرف دشمن است.


نام:
ایمیل:
* نظر: