اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - 19 November 2019
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سومین همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ٣٨ درصد دختران از دسترسی به آموزش ابتدایی محروم بوده‌اند که در حال حاضر این میزان به کمتر از ۴ درصد رسیده است.

مشاركت بانوان خير در كاهش كودكان بازمانده از تحصيل اثرگذار استه‌گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وزارت آموزش‌وپرورش، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سومین همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: مدرسه‌سازان، آینده‌سازان ایران هستند که با اختیار و آگاهی این راه را انتخاب کرده‌اند و با فداكاري مالی و جانی خود برای دانش آموزان و پیشبرد علم و دانش در میهن عزیزمان تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اينكه منفعت عمل صالح در ابتدا برای جان و روح خود انسان است و بعد ازآن برای کشور است، گفت: از وزیر آموزش ‌و پرورش که به نقش زنان به‌عنوان خیرین مدرسه‌ساز توجه کرده‌اند، قدردانی می‌کنم چراکه مهم است نقش زنان را به‌عنوان محوریت و جاذبه معنوی خانواده و جامعه بدانیم و تلاش کنیم این نقش در جامعه رو به افزایش باشد.

ابتکار با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش و آموزش‌ عالي تحولات زيادي داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر شرایط خوبی در بین کشورهای منطقه و جهان داریم که البته برای پیشرفت آن باید تلاش کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ٣٨ درصد دختران از دسترسی به آموزش ابتدایی محروم بوده‌اند که در حال حاضر این میزان به کمتر از ۴ درصد رسیده ست اما در بین کودکان بازمانده از تحصیل جمعیت دختران سه تا چهار برابر پسران است البته وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت کار در این مسیر گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی بابیان اینکه در موضوع‌هایی مانند كودكان بازمانده از تحصيل نقش بانوان خیر بسیار مهم خواهد بود، گفت: با حضور این عزیزان می‌توانیم عدالت آموزشی و دسترسی برابر در نظام آموزشی برای دختران و پسران داشته باشیم.

ابتکار تأکید کرد: کیفیت ساخت مدارس بسیار مهم است و باید هویت ایرانی، اصلاح الگوی مصرف در انرژی، مدرسه سبز، پسماند هوشمند سازی مدارس در معماری مدرسه مورد توجه قرار بگیرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه توجه به مهارت‌های زندگی برای دانش آموزان بسیار مهم است، اظهار کرد: در مدارس به‌خوبی می‌توانیم این مسئله را توسعه دهیم چراکه هر دانش‌آموز ایرانی باید در مدرسه یک مهارت کسب کند تا اگر نخواست پس از فارغ‌التحصیلی به دانشگاه برود از آن مهارت استفاده کند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: