اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - 19 November 2019
نوبخت:
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه امروز به اینجا (همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه ساز) آمده‌ام تا ماموریت دولت برای سال ۹۹ را در قبال خیرین بدانم، گفت: اعلام آمادگی دولت را در این رابطه برای سال آینده خدمت اعلام می‌کنم.

دولت آماده مشارکت با خیرین مدرسه‌ساز استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از ایرنا، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه ساز (بانوی ایرانی، مدرسه مهربانی) اظهار داشت: در هجدهمین جلسه ستاد بودجه که دیروز (۲۷ آبان ماه) شکل گرفت و اقلام کلان بودجه برای سال ۹۹ نهایی شد.

وی ادامه داد: بنابر این شد که دولت مبلغ هزار میلیارد تومان برای مشارکت با خیرین در مدرسه سازی تقبل کند و اگر اعتبارات دولت در بخش های مختلف با مشکل مواجه شود و درآمد تقلیل پیدا کند اما این رقم هزار میلیارد تومان تغییر نخواهد کرد و با توجه به کمی بودجه این مبلغ را کم نمی کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه فعالیت بانوان خیّر در امر مدرسه سازی ستودنی و قابل تقدیر است، خطاب به آنها اظهار کرد: حضور حقیر در جمع شما فرهیختگان به نمایندگی از دولت است، کار سنجیده ای در رابطه با مدرسه سازی پیش از این انجام داده اید و اکنون این روند را نیز ادامه می دهید.

نوبخت ادامه داد: آنچه را که شما تشخیص داده و روی آن متمرکز هستید دقیقا نقطه کانونی پیشرفت کشورها است زیرا شاخص های توسعه هر کشوری به توسعه انسانی و آموزش آن بستگی دارد و البته آموزش هم بدون داشتن فضای مناسب ناممکن است.

وی یادآورشد: شما خیرین هستید که به جامعه در امور مدرسه سازی کمک می کنید و اگر دولت در این حرکت غایب باشد مسئولیت تاریخی خود را به درستی انجام نداده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: دولت دوشادوش خیرین و در کنار آنها است به نحوی که سهم خود از مشارکت با خیرین در مدرسه سازی برای سال جاری را که حدود هزار میلیارد تومان است تقبل کرده و به آنها پرداخت خواهد کرد که این موضوع نشان از عزم دولت برای همراهی عملی با شما خیرین است.

 

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: