اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - 19 November 2019
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید با نظارت از تورم انتظاری جلوگیری کرد تا فضای روانی تاثیری بر گرانی کالا‌ها نداشته باشد.

تورمِ انتظاری، پس از گرانی بنزین با نظارت کنترل می‌شودبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران درباره تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها گفت: براساس گزارشها، مشکلی در تامین کالا‌های موردنیاز کشور وجود ندارد و واردات بیش از میزان موردنیاز است و این کالا‌ها در بنادر دپو شده و مقرر است به مراکز مورد نظر منتقل شود.

وی با بیان اینکه کالا به میزان کافی در انبار‌ها ذخیره شده است، افزود: باید با نظارت از تورم انتظاری جلوگیری کرد تا فضای روانی تاثیری بر گرانی کالا‌ها نداشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازرسی‌ها تشدید شده است، گفت: اتحادیه‌های صنفی و سازمان حمایت از مصرف کننده با تمام قوا پای کار آمده اند و مقرر است؛ در صورت نیاز از نیرو‌های سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت نیز استفاده شود.

رحمانی با بیان اینکه تعزیرات به پرونده شکایات با فوریت رسیدگی می‌کند، افزود: برخی به دنبال سوءاستفاده از شرایط فعلی هستند که باید از آن جلوگیری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تکمیل سامانه جامع تجارت، سامانه جامع انبار‌ها و... پیش از افزایش قیمت بنزین نیز در دستور کار وزرات صنعت، معدن و تجارت بود که اکنون این موارد با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود، گفت: براساس گزارشهای سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان تعزیرات و صنوف از وضعیت بازار، تعداد تخلفات مکشوفه در این سه روز بیشتر از تخلفات صورت گرفته پیش از افزایش قیمت بنزین نیست.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است که از اجحاف در حقوق مردم جلوگیری شود، افزود: سامانه ۱۲۴ از ۷ صبح تا ۱۰ شب گزارشها را دریافت می کند و پیگیری‌های لازم انجام می‌ شود، هم اکنون ۴ هزار بازرس در وزارت صمت فعالیت می‌کنند که روزانه ۳۰ هزار بازرسی انجام می دهند.از سوی دیگر اتحادیه صنفی با بیش از ۱۷ هزار بازرس بر بازار نظارت می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بازرسی‌ها از بازار ادامه دار خواهد بود و در شرایط جدید نیز تشدید می‌شود.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: