اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - 18 November 2019
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از ساعت ۱۲ امشب حداقل برای ۲۰ میلیون نفر پرداخت حمایت معیشتی انجام می‌شود.

آغاز پرداخت حمایت معیشتی ۲۰ میلیون نفر از امشب

به گزارش عصرپرس، محمدباقر نوبخت در حاشیه هفدهمین جلسه ستاد بودجه گفت: از ساعت ۱۲ امشب حداقل برای ۲۰ میلیون نفر پرداخت حمایت معیشتی انجام می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: فهرست خانوار‌هایی که شامل ۲۰ میلیون نفر می‌شود از طریق وزارت تعاون، ​کار و رفاه اجتماعی به ما اعلام شده تا اولین پرداخت حمایت معیشتی انجام شود و تا پایان این هفته (پس فردا یا شب بعد از آن) پرداخت حمایت معیشتی ۲۰ میلیون نفر دیگر انجام می‌شود و حداکثر شنبه یا یکشنبه هفته آینده پرداخت معیشتی ۲۰ میلیون سوم نیز پرداخت خواهد شد.

وی گفت: به این ترتیب حداکثر در طول یک هفته به حساب هر ۶۰ میلیون نفر (که برای خانوار‌های یک نفره تا پنج نفره و بیشتر تعریف شده) مبلغ حمایت معیشتی پرداخت می‌شود.

نوبخت افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود را آماده می‌کند تا کسانی که متقاضی استفاده از این حمایت معیشتی هستند ساز و کار آن را اعلام کند تا متقاضیان بتوانند ثبت نام و نسبت به درخواست آنان رسیدگی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اگر رسیدگی به درخواست متقاضیان به طول انجامد مبلغ حمایت معیشتی این ماه از بین نمی‌رود و حداکثر برای ماه آینده دو برابر دریافت می‌کنند.

نوبخت با اشاره به اینکه سامانه‌های این سازمان به روز و سریع است افزود: در تاریخ بیست و ششم هر ماه در ساعت مشخص یارانه‌ها به حساب همه واریز می‌شود تاکنون کسی نیست بگوید پرداخت یارانه‌ها به تأخیر افتاده است.

وی گفت: به پرداخت معیشتی هم نظمی می‌دهیم تا خانوار‌ها بتوانند مطمئن شوند چه تاریخی آن را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم این پرداخت‌ها (پرداخت یارانه نقدی، ​ حمایت معیشتی و حقوق) هر ۱۰ روز یکبار انجام شود.

نوبخت درباره کسانی که یارانه آنان قطع شده، اما مایل به دریافت حمایت معیشتی هستند گفت: مکانیزمی وجود دارد که اگر کسانی باشند یارانه آنان قطع شد، بر اساس آنچه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص کرده، اما خود را مستحق دریافت حمایت معیشتی بدانند اعلام می‌کنند و به آن رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: قرار است به طور کلی به حدود ۶۰ میلیون نفر پرداخت حمایت معیشتی انجام شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: