اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - 18 November 2019
وزیر نیرو اعلام کرد:
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تا پایان دولت دوازدهم 37 مجتمع آبرسانی روستایی در استان سمنان به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: در حال حاضر صنعت آب و برق در این استان 111 پروژه بزرگ با اعتباری بالغ بر یک هزار و 600 میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

اجرای 1600 میلیارد تومان پروژه بزرگ صنعت آب و برق در سمنان

به گزارش عصرپرس ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به 20 روستای شهرستان گرمسار و آرادان استان سمنان طی سخنانی با تاکید بر اینکه طرح‌های آبرسانی روستایی یکی از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید بوده است، ادامه داد: در حالی که تا سال 92 جمعیت روستایی برخوردار از شبکه آب شرب پایدار در سراسر کشور بالغ بر 900 هزار نفر بوده است، این رقم هم اکنون به بیش از 6 میلیون و 850 هزار نفر رسیده است.

وی آبرسانی به یک هزار و 124 روستای کشور در نیمه دوم امسال را بخشی از برنامه‌های پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برشمرد و افزود: با اجرای این طرح جمعیتی بالغ بر 726 هزار نفر به شبکه آب شرب سالم و پایدار دسترسی خواهند یافت؛ به تعبیری روزانه به 6 روستای کشور با هزینه‌ای بالغ بر 4.5 میلیارد تومان آبرسانی می‌شود.

اردکانیان با اشاره به اینکه در مدت زمان فعالیت این دولت 10 هزار و 340 روستا به شبکه آبرسانی متصل شده است، گفت: تا پایان دولت دوازدهم نیز چهار هزار روستای دیگر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد تا در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید 10 میلیون نفر از هموطنان روستایی به شبکه آبرسانی متصل شده باشند.

پروژه آبرسانی به 29 روستا در استان سمنان به بهره‌برداری رسید

به اساس این گزارش، در جریان سفر امروز وزیر نیرو به استان سمنان فاز دوم پروژه آبرسانی به 20 روستای شهرستان گرمسار و آرادان با اعتباری بیش از سه میلیارد تومان افتتاح شد که با تکمیل این پروژه بیش از چهار هزار و 100 نفر از ساکنان روستایی استان به شبکه آب شرب سالم و پایدار دسترسی پیدا کرده‌اند.

هم‌زمان با این مراسم عملیات اجرایی فاز نهایی پروژه آبرسانی به 11 روستای شهرستان گرمسار و آرادان نیز آغاز شد.

این طرح با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان سال آینده به اتمام خواهد رسید که با اجرای آن، آب شرب سالم برای بیش از سه هزار و 600 نفر از جمعیت روستایی استان تامین خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: