اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 16 November 2019
مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد:
مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران از تعبیه مخازن شن و ماسه در مناطق 22 گانه پایتخت خبر داد و گفت: نیروهای خدمات شهری از شب گذشته و بامداد امروز به منظور ارائه خدمات به شهروندان تهرانی آماده هستند.

تعبیه مخازن زردرنگ شن و ماسه در مناطق 22 گانهبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس ازشهرنوشت، اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به بارش برف در برخی از نقاط تهران که از ساعات ابتدایی صبح امروز آغاز شده است، اظهار کرد: دستورالعمل این موضوع در شهریور ماه گذشته به منظور برف‌روبی آماده شده و در اختیار مناطق قرار گرفته است. همه مناطق سناریوهای لازم را که باید در زمان بارش برف انجام دهند احصاء کرده و در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی مناطق شهر تهران در اختیار آنها قرار گرفته است، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناطق، نمک‌پاش، محلول‌پاش و تجهیزات برف‌روبی در اختیار مناطق قرار گرفته و به آن ها آموزش‌های کافی، عوامل انسانی لازم و اعتبارات نیز ارائه شده است.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به اشجار و فضای سبز شهر تهران به هنگام بارش برف توضیح داد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته به منظور جلوگیری از آسیب رساندن برف به درختان، مناطق مجهز به برف‌تکان شده‌اند و در این باره آموزش‌های کافی نیز به آنها ارائه شده است و با در اختیار داشتن بالابر برای برف‌تکانی درخت‌ها و شاخه‌ها دچار مشکل نخواهند شد.

وی با بیان اینکه نیروهای عملیاتی حوزه خدمات شهری شهرداری تهران از شب گذشته و بامداد امروز در مناطقی که لازم بوده حضور پیدا کرده‌اند، گفت: این افراد در مناطق حاضر هستند تا چنانچه بارش برف آغاز شد نسبت به برف‌روبی اقدام کنند. در حال حاضر ماشین‌آلات سنگین، نمک‌پاش و همچنین جعبه‌های نمک و شن، همگی برای این موضوع حاضر هستند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران عنوان کرد: در تمام رمپ ها و لوپ‌ها که امکان بارش برف وجود داشته، مخازن زردرنگ شن و ماسه تعبیه شده و این مخازن به طور مرتب شارژ می‌شوند تا در صورت نیاز شهروندان نیز بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت یخ‌زدگی معابر بیان کرد: یخ‌زدگی معابر در دمای زیر صفر درجه اتفاق می‌افتد و ما هنوز به آن دما نرسیده‌ایم. اما در خصوص بارش برف و بروز ترافیک باید گفت که شهر تهران به صورت صبحگاهی دارای ترافیک است.

عطایی تأکید کرد که پیش‌بینی می‌شود با اقدامات انجام شده و حضور عوامل خدمات شهری و همچنین تعبیه مخازن، شهروندان تهرانی دچار مشکل ویژه‌ای نشوند و اگر میزان برف افزایش پیدا کند به طور حتم عوامل خدمات شهری به منظور برف‌روبی با تجهیزات لازم سریعاً در محل حضور پیدا می‌کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: