اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 14 November 2019
رییس اورژانس کشورگفت: برای افزایش سطح آگاهی مردم برای هر خانواده یک پایگاه سلامت و مرکز بهداشتی درمانی در خانواده ایجاد می شود.

رییس اورژانس کشور: هر خانواده یک سلامت یار

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور در هفتمین المپیاد علمی- مهارتی فوریت های پزشکی گفت: در اجرای این المپیاد سعی کردیم که تغییراتی نسبت به سال های گذشته داشته باشیم که امسال قطبی بودن در نظر گرفته تا با کارگروهی بهترین خدمت را ارائه دهیم و نقاط ضعف و قوت هر گروه را در نظر بگیریم.

رییس اورژانس کشور در ادامه گفت: تمرین های گروهی به ما یاد می دهد که با همفکری و همدلی  موفق تر خواهیم‌بود و هر کدام از ما که دانش و‌مهارت بالایی داشته و از این مهارت ها نهایت استفاده راببریم.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه هدف ما در سلامت نجات جان افراد و کاهش درد از جامعه است، گفت:  منابع انسانی اصلی ترین ابزار سلامت است که شما عزیزان این منابع ارزشمند هستید.

رییس اورژانس کشور در ادامه هدف از برگزاری این المپیاد را بررسی عملکرد اورژانس دانست ‌و گفت:  عملکرد اورژانس کشور  نشان داده عملکردی قابل قبول بوده و پیشرفت چشمگیری داشته است .

وی در ادامه به جایگاه اورژانس کشور در دنیا اشاره کرد و گفت:در حال حاضر اورژانس کشور جایگاه ویژه ای پیداکرده و در اجلاس اخیر وزرای بهداشت مدیترانه اولین جای که بازدید به عمل آمد اورژانس کشور بود که این نشان از تلاش و جایگاه شما عزیزان در دنیا است.

کولیوند در ادامه با اشاره به دو اتفاق  اورژانسی برای اعضای نشست مدیترانه،گفت:بیشترین خدمات در کمترین زمان به رییس سازمان بهداشت جهانی در نشست وزرای مدیترانه ارائه شد و ثابت کردیم اورژانس ایران بهترین خدمات را در حداقل زمان ارائه  می دهد.

اورژانس ایران به صورت ملی و بین المللی جایگاه ویژه ای دارد

وی ادامه داد: اورژانس کشور اگر می خواهد جایگاه خود را در دنیا تثبیت کندباید سطح علمی و عملی خود را بالا ببرد.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه باید هر خانواده یک سلامت یار داشته باشیم ، اظهار داشت:هر خانواده یک پایگاه سلامت و مرکز بهداشتی درمانی داشته باشیم که این کار شروع شده تا سطح اطلاعات هر فرد در بخش سلامت افزایش دهیم.

رییس اورژانس کشور در ادامه گفت: با آموزش همگانی در مدارس و مساجد برای پیشگیری از صدمات چهارشنیه آخر سال اقدام کنیم تا مردم جامعه با شادی این روز را بگذرانند. البته با اطلاع رسانی به موقع نگذاریم آسیبی به افراد جامعه برسد هرچه تلاش کنیم برای پیشگیری از صدمات چهارشنبه سوری آخر سال بازهم کم است چرا که تنها با آموزش در سال گذشته ۶۵ درصد آمار صدمات کاهش یافته است.

ایجاد دانشگاه اورژانس کشور

کولیوند در ادامه با بیان اینکه در راستای مهارت افزایی افراد اورژانس کشور دانشگاه اورژانس ایجاد می شود، گفت: به صورت شبانه روزی افراد اورژانس در دانشگاه مختص این رشته تربیت خواهند شد که در همین راستا محلی دراستان شیراز در نظر گرفته و در حال پیگیری است.

حفظ و نگه داری از سرمایه های اجتماعی به عهده ماست

کولیوند در ادامه با اشاره به افزایش هزار دستگاه تویوتا به اورژانس کشور ، گفت:  تجهیزاتی که در اختیارات شماقرار دارد جزئی از اموال شماست که باید به گونه ای مراقبت کنید که بتوانیم بهترین خدمت را به مردم ارائه دهیم.

 

خبرنگار: پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: