اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 14 November 2019
فرمانده نیروی انتظامی گفت: ناجا امروز در اجرای گام دوم انقلاب اسلامی آمادگی بیشتری نسبت به 40 سال گذشته دارد و امیدواریم بتوانیم با ارائه خدمات مطلوب در ارتقاء امنیت، گام های موثرتری برداریم.

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین اشتری" در نشست عمومی فرماندهان، روسا و مدیران ارشد حوزه مرکزی ناجا و مراسم تقدیر از خادمان اربعین حسینی (ع) ضمن درود بر ارواح پاک و مطهر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، شهدای عرصه نظم و امنیت و درود بر روح بلند و ملکوتی امام راحل و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تبریک سالروز میلاد باسعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام گفت: امروز به بهانه تقدیر از خادمان ابا عبدالله الحسین (ع) در این مراسم گرد هم آمده ایم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با توجه به افزایش جمعیت زائران از  6 سال قبل تاکنون با عِده و عُده مشخصی در مرزهای چهارگانه حضور پیدا کرد که طبق آمار های اعلامی امسال 3 میلیون و 80 هزار زائر ایرانی و 300 هزار زائر غیرایرانی از مرزها تردد داشتند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی تصریح کرد: بحمداله امسال نیروی انتظامی با حمایت ها و مصوبات ستاد کل با قوت و برنامه ریزی بیشتر نسبت به سال گذشته مراسم اربعین حسینی (ع) را با شکوه برگزار کرد که باعث عزت مردم ، آزادیخواهان ، مسلمانان جهان و مسئولان نیروی انتظامی شد.

وی با بیان اینکه امسال نیروی انتظامی با بیش از 30 هزار نیرو در مرزهای چهارگانه و مسیرهای منتهی به پایانه های خروجی حضور داشته گفت: امسال بیش از 50 درصد از تردد ها از مرز مهران صورت گرفت که برقراری نظم و امنیت ، تسهیل در تردد زائران ، رصد و پایش تمامی مسیرها ، پایانه ها و ... از جمله اقدامات بزرگی بود که توسط همکاران ما در نیروی انتظامی انجام شد.

سردار اشتری با اشاره به اینکه عزیزان ما در یگان های مختلف خصوصا مرزبانی و یگان ویژه به دلیل توانمندی و آمادگی، بیشترین خدمات را به زائران ارائه دادند، تصریح کرد: با توجه به زیرساخت ها و امکانات موجود در مرزها همکاران ما با کار جهادی، مومنانه و انقلابی تمام خلاء ها را پر کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به افزایش متقاضیان حدود 2 میلیون گذرنامه و دفترچه موقت زیارتی با هماهنگی مسئولان عراقی ، وزارت کشور و وزارت امور خارجه در داخل کشور صادر شد که به دلیل لغو روادید از اول محرم تا روزهای پایانی این تردد ها ادامه داشت و تا 50 روز به صورت وسیعی انجام گرفت

فرمانده نیروی انتظامی همچنین عنوان کرد: امسال حدود 6 هزار برگ موقت زیارتی در مرزها صادر شد و حدود 122 هزار دانشجو طلبه و دانش آموز مشمول خدمت، بدون وثیقه به این مراسم اعزام شدند.

سردار اشتری با بیان اینکه سعی شد که در ابعاد مختلف تسهیل در تردد زائران صورت بگیرد گفت: امسال از مرز میرجاوه و دوغارون زائران پاکستانی و افغانستانی تردد کردند که بحمداله با هماهنگی های صورت گرفته ترددها به نحو مطلوب انجام شد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: امسال توفیق داشتیم که در مراسم اربعین به نحو مطلوب خدماتی را ارائه دهیم که این امر موجب رضایت مقام معظم رهبری نیز شد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا امروز در اجرای گام دوم انقلاب اسلامی آمادگی بیشتری نسبت به 40 سال گذشته دارد، تصریح کرد: امروز به لطف و عنایت الهی همکاران ما برای اجرای مأموریت ها آمادگی کامل دارند و امیدواریم بیش ازگذشته بتوانیم به مردم خدمات ارائه دهیم و در ارتقاء امنیت گام های موثرتری برداریم

نام:
ایمیل:
* نظر: