اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 14 November 2019
سرلشکر سلامی:
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه هر روز با یک دستاورد جدید از جنس آرزوهای "شهید تهرانی مقدم" مواجه هستیم ،گفت: داستان ناوهای هواپیمابر دشمن با تحقق اندیشه موشک‌های بالستیک ایران دیگر تمام شده و آنها می‌داند ناوهایشان در هیچ نقطه‌ای امن نیست.

داستان ناوهای هواپیمابر دشمن به پایان رسیده است

به گزارش عصرپرس؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز (پنجشنبه 23 آبان ) در مراسم گرامیداشت سردار شهید حاج حسن طهرانی مقدم و یادواره شهدای نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: هر جامعه‌ای منبعی برای تعیین هویت خود در اختیار دارد و شهیدان  منابع اصلی و سرچشمه‌های پایان ناپذیر امنیت، عزت، اعتبار، پیشرفت و شکوه ما در جهان هستند.

وی افزود: شهدا هم راه هستند و هم راهگشا و چراغ‌های صراط مستقیم ما هستند. خصوصیت بزرگ شهدا، جاودانگی است جنس شهید و شهادت، جنس حیات است، ارمغان آنها برای جامعه حیات ابدی است.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه بدون شهدا ما نمی‌توانستیم پایدار و ثابت قدم بمانیم، گفت: کافی است در مقطعی یک قوم به میدان نرود و از دشمن بترسد، آن قوم می‌شکند، شکست می‌خورد و دفن می‌شود. هنر شهدای ما موقعیت شناسی بود که در موقعیت لازم درک کردند و به میدان رفتند.

وی با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم شاهد مثالی بی‌نظیر از یک مجاهد فی سبیل الله با اراده و همتی بلند است، تصریح کرد: شهید تهرانی مقدم خستگی را خسته می‌کرد و هرگزخسته نمی‌شد. در افق آرزوی او هدف‌های بلندی دیده می‌شد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه این شهید والامقام تنها به هدف نمی‌اندیشید و برای تحقق آن عمل می‌کرد، عنوان کرد: شهید طهرانی مقدم مرد غلبه بر بن‌بست ها بود و بر فراز شکست‌ها حرکت می‌کرد. او پیشرانی بود که ما را با خود می‌کشید تا از دشمن فاصله و آنان را پشت سر بگذاریم .

فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار کرد: شهید تهرانی مقدم  برای اولین بار در ذهنش آمد که با موشک‌های بالستیک می‌توان شناورهای دشمن را هدف قرار داد و این آرزو را محقق کرد.

وی ادامه داد: اکنون داستان ناوهای هواپیمابر دشمن با تحقق این اندیشه دیگر تمام شده است و دشمن هم می‌داند ناوهای هواپیمابرش در هیچ نقطه ای در امنیت نیست. این یک واقعیت شیرین برای جهان اسلام و واقعیت دردناک برای دشمنان است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما امروز در عرصه فوران دانش و فناوری زندگی می‌کنیم و خطوط مقدم را به خطوط مقدم دانش و فن‌آوری منتقل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد:   بسیاری از آرزوهای شهید تهرانی مقدم تحقق یافته است.  اگر در آن مقطع ماه‌ها طول می‌کشید تا به یک پدیده برسیم، امروز هر روز با یک دستاورد جدید از جنس آرزوهای مقدم مواجه هستیم که نشانه نصرت الهی است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه وقتی دشمن تحریم کرد، ما به شکل عجیبی شتاب گرفتیم، اظهار داشت: موشک‌ها همه نقطه زن شدند، همه می‌دانند دقیق کردن موشک‌های بالستیک چه فناوری بالایی دارد، اما امروز ظرفیت‌های انباشته شده در نیروی هوافضای سپاه استعداد و قوه لازم برای شکستن استخوان های هر قدرت و دشمنی را پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: اگر دشمن خطایی را مرتکب شود، قدرت نیروی هوافضای سپاه آن خطا را اصلاح خواهد کرد.

براساس گزارش سپاه نیوز؛ سرلشکر سلامی در پایان با بیان اینکه این آرایش بزرگ قدرت ما در جهان اسلام حاصل تفکر و هدایت مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) است، گفت: مردم می‌دانند که باید به چنین رهبر بزرگی تکیه کنند مردم ما قائمه این نظام و رهبر معظم انقلاب قائده نظام است.


نام:
ایمیل:
* نظر: