اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 13 November 2019
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: عملیات اجرایی زیرساخت شهرک شیلاتی حسنلنگی با هدف پرورش میگو در سطح ۲۱۸۵ هکتار مطابق با برنامه زمانبندی در استان هرمزگان انجام می‌شود.

اجرای زیرساخت شهرک شیلاتی حسنلنگی در استان هرمزگانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های کشاورزی، علی‌اشرف منصوری در نشست مشترک با استاندار هرمزگان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار امیدواری کرد با تلاش اکیپ‌های اجرایی و نظارتی شاهد بهره‌برداری از شهرک مذکور طی شش ماه آینده باشیم.

وی افزود: در صورت مساعدت دستگاه‌های اجرایی ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی در شهرک‌های شیلاتی یکدار غربی و سدیج در سطح ۲۹۰۰ هکتار آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار از اراضی بندر لنگه با هدف پرورش میگو در دست مطالعه است و هیچ گونه محدودیتی جهت توسعه شهرک‌های شیلاتی استان وجود ندارد .

وی اعلام کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از ۵ شهرک شیلاتی در دست اقدام استان سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار تن میگو تولید و اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ هزار نفری به صورت مستقیم و غیرمستقیم را به دنبال خواهد داشت.

استاندار هرمزگان نیز در این جلسه با ابراز رضایت از تلاش مستمر شرکت شهرک‌های کشاورزی، به فعلیت رساندن پروژه‌های شیلاتی استان را مصداق عملی اقتصاد دریا و اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری اعلام کرد.

وی افزود: بهره‌برداری از این طرح‌ها که با بهره‌گیری از منابع بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران و بدون اتکا به منابع دولت انجام می‌شود یک مدل بی‌نظیر و یک انقلاب اقتصادی در منطقه است و همه مسئولان استانی موظف به تلاش جمعی و مستمر در رفع موانع این طرح‌ها هستند.

گفتنی است؛ در این نشست، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، گزارشی از آخرین پیشرفت شهرک‌های شیلاتی استان را که در سطح ۲۰ هزار هکتار در مناطق حسنلنگی، یکدار، سدیج، لشتقان و مهرگان کارسازی شده است، ارائه شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: