اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 13 November 2019
وزیر امور اقتصادی و دارایی:
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره ایرادات وارد شده به دولت قبل برای استفاده نکردن از مهلت فروش سهام دو میلیارد دلاری ایران در آمریکا، گفت: دولت ۱۰ ماه فرصت داشت که این سهام را به فروش برساند تا بواسطه تحریم‌ها بلوکه نشود، اما از این فرصت استفاده نشد.

از فرصت ۱۰ ماهه برای فروش سهام ایران در آمریکا استفاده نشد

به گزارش سرویس اقصادی عصرپرس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص ایرادات وارد شده به دولت قبل درمورد استفاده نکردن از مهلت فروش سهام دو میلیارد دلاری ایران در آمریکا، گفت: دولت ۱۰ ماه فرصت داشت که این سهام را به فروش برساند تا بواسطه تحریم ها، سهام بلوکه نشود، اما از این فرصت استفاده نشد.

دژپسند با بیان اینکه موضوع سهام ایران در آمریکا، دو مقطع دارد، افزود:​ مقطع نخست، خرید سهام است که متناسب با شرایط بین المللی اقدام به خرید شده است. مقطع بعدی، ​مهلتی است که ایران برای نقد کردن این سهام داشته است و میدانستیم اگر در مهلت ۱۰ ماهه این کار انجام نشود ممکن است تبعاتی منفی چون انسداد داشته باشد.

وی تصریح کرد: نقد اصلی بر این است که چرا در این مهلت که مقرر بود و فرصت برای نقد کردن سهام وجود داشت، ​ این اقدام صورت نگرفته است.

به گزارش صداوسیما، دژپسند تاکید کرد: البته در خصوص این موضوع تنها دولت نیست که بحث دارد، بلکه این مسئله در شورای امنیت هم مطرح و کمیته‌ای ویژه برای پیگیری تشکیل شد و وزارت اقتصاد در دولت یازدهم هم موضوع را به تفصیل با شرح نکات و نقاط قابل تامل به قوه قضايیه منتقل کرد و به این ترتیب پیگیری‌های لازم در قوه قضايیه در حال انجام است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: