اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 13 November 2019
لاریجانی در دیدار مدیرعامل راه آهن عنوان کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی بر دو سطحی شدن پروژه های راه آهن در دو بخش خرد و کلان برای تامین مالی از طریق اتحادیه شرکت های داخلی و فاینانس تاکید کرد.

توسعه خطوط ریلی با اتحادیه شرکت های داخلی

به گزارش عصرپرس، صبح امروز (چهارشنبه، 22 آبان ماه) سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاونان وی با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

لاریجانی در این نشست با اشاره به حجم بالای نقدینگی در کشور، گفت: پروژه های ملی و استانی راه آهن باید شفاف و روشن باشد تا مردم برای سرمایه گذاری در این پروژه ها انگیزه پیدا کنند.

به گزارش خانه ملت، رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان بر دو سطحی شدن پروژه های راه آهن تاکید کرد و افزود: طرح های راه آهن جمهوری اسلامی ایران باید در دو سطح خرد و کلان تقسیم بندی شود که در پروژه های خرد از منابع داخلی  و در پروژه های کلان از تشکیل اتحادیه بین چند شرکت داخلی و یا فاینانس استفاده شود.

رسولی در این دیدار گزارشی از عملکرد راه آهن جمهوری اسلامی ایران ارائه و  با بیان این که ورودی واگن به ناوگان حمل و نقل ریلی در سال جاری نسبت به سال گذشته 93 درصد افزایش یافته است، گفت: حدود 60 درصد قطعات لوکوموتیوها در داخل کشور ساخته می شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر: