اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 13 November 2019
زمستان امسال صورت می گیرد:
‎مدير بخش فراساحل فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از پایان توسعه بخش فراساحل این فازها تا زمستان امسال خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از سکوهای ۲۳ و ۲۴B، این طرح به ظرفیت اسمی تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز می‌رسد.

پايان توسعه بخش فراساحل فازهای 22 تا 24 پارس جنوبیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، عبدالله مهرابی مدير بخش فراساحل فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی  در جریان عملیات نصب سکوی فاز ۲۳ پارس جنوبی گفت: پس از اتمام نصب عرشه 23 توسط شناور HL-5000، عملیات نصب اتصالات و راه‌اندازی این سکو آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی سکوی اقماری ۲۴در دریا نصب می‌شود، گفت: درصورت پایداري آب و هوا، این سکو كه همزمان با سكوي اصلی ٢٣ بارگيري و به دريا منتقل شده است، در موقعیت مستقر و آخرین عرشه فازهای ۲۲ تا ۲۴ نيز در میدان پارس جنوبی نصب می‌شود.

مهرابی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای نصب این دو سکو در روزهای گذشته تحت تاثیر وضع دریا قرار داشته، تصریح کرد: طبق برنامه، مقرر شد این دو سکو با فاصله اندکی از هم در موقعیت مخزن نصب شوند که با اطمینان از شرایط جوی، عملیات نصب سکوی ۲۳ روز گذشته (سه‌شنبه، 21 آبان 98) به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی شامل سکوهای ٢٢ و ٢٤A از سال گذشته در حال بهره‌برداری است، اظهار کرد: دو سکوی جديد، به فاز دوم این طرح مربوط است که در مجموع با ظرفیت تولید روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز عملیاتی می‌شوند.

مدير بخش فراساحل فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی تصریح کرد: پس از پایان مراحل نصب و راه‌اندازی دو سکوی باقیمانده طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی، پرونده توسعه بخش‌های فراساحل این فازها بسته می‌شود.

مهرابی با اشاره به اینکه سازه‌ها و تاسیسات دریایی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی، شامل ۴ سکو مجموعا با ٣٨ حلقه چاه، دو رشته خط لوله ۳۲ اینچ و خطوط لوله میانی جمعاً به طول تقریبی ۲۳۰ کیلومتر است، گفت: علاوه بر پیشبرد برنامه نصب و راه‌اندازی سکوهای باقیمانده، در حال حاضر حفاری چاه‌ها در موقعیت ۴ سکو و تمام خطوط لوله دریایی این طرح به‌طور کامل تکمیل شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: