اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - 12 November 2019
معاون وزیر نیرو
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا،گفت: به عقیده من "اگر" در این ماجرا وجود ندارد و سیلاب قطعا تکرار می‌شود، زیرا خوزستان با طبیعت گرم و خشک دچار تغییر اقلیم شده است، بنابراین باید بپذیریم، نیاز است تا همزیستی با سیل را بیاموزیم و از آموزه‌های جهانی درس بگیریم.

نیاز است تا همزیستی با سیل را بیاموزیم

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، قاسم تقی‌زاده خامسی"، صبح امروز با حضور در همایش ملی "سیلاب 98-97 اگر تکرار شود" که به میزبانی سازمان آب و برق خوزستان در اهواز برگزار شد، افزود: در سیل اخیر خوزستان با خسارات جانی_انسانی مواجه نبودیم در صورتی که قبل از احداث سدها و چندین سال گذشته، 3000 نفر بر اثر سیل جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به این موضوع که از بحران سیل خوزستان می‌توان فیلم چند هزار دقیقه‌ای ساخت، افزود: سمینارهای بسیاری برگزار می‌شود که بعدها به کتبی جهت آموزش دانشجویان تبدیل می‌شوند، اما هیچگاه آموزه‌های آنها اجرایی نشده است، در حالی‌که اگر دستگاه‌ها از این آموزش‌ها استفاده عملیاتی کنند، به نتیجه مطلوب می‌رسند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه در شرایط بحرانی باید به مدیر شجاعت داد و نه ترس و تهدید، عنوان کرد: نام همایش این است، «اگر سیلاب تکرار شود» به عقیده من "اگر" در این ماجرا وجود ندارد و قطعا تکرار می‌شود، زیرا خوزستان با طبیعت گرم و خشک دچار تغییر اقلیم شده است. از جهتی نیز باید بپذیریم، نیاز است تا همزیستی با سیل را بیاموزیم و از آموزه‌های جهانی درس بگیریم.

تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه سیل آزمون خوبی بود و مدیران با درک بالا از بحران به نحو احسن استفاده می‌کنند، گفت: در چندسال اخیر اتفاقات خوبی در رابطه با مدیریت سیلاب اتفاق افتاد و مدیریت‌های جدیدی وارد این عرصه شد که بر موضوع میان‌بخشی سیلاب تاکید دارند و طبق آن تنها یک سازمان مسئول رفع یک بحران مانند سیل نیست و همه باید وارد کار شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر: