اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - 10 November 2019
با موافقت نمایندگان؛
نمایندگان مردم در مجلس یک فوریت طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری را تصویب کردند.

طرح تشکیل وزارت بازرگانی جهت اصلاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد

‌‌‌‌به گزارش عصرپرس، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز پس از مخالفت با دوفوریت طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری با ۱۳۱ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در صحن با یک فوریت طرح مذکور موافقت کردند.

محمدمهدی مفتح به عنوان طراح این طرح گفت: اولویت اشتغال و استخدام بومی‌ها در استخدامات دولتی باید مد نظر قرار بگیرد، اخیرا دو استخدام دولتی ابلاغ شده تا افراد واجد شرایط پس از طی مراحل استخدام شوند، اما برخلاف آگهی‌های قبلی بومی‌ها در این استخدام اولویت نداشته و این موضوع را در حوزه شهر تویسرکان پیگیری کرده ام.

وی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری با ذکر شرط بومی گزینی برای استخدام‌های دولتی مخالفت کرده است، تصریح کرد: این چند سطر که به صورت کارشناسانه نوشته شده و نواقص آن در کمیسیون اصلاح می‌شود، اشکالات موجود در زمینه بومی گزینی در استخدام‌های دولتی را از بین می‌برد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به استخدام‌های دولتی پیش رو در صورت عدم تصویب طرح فرصت جذب بومی‌ها از بین می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه با جذب نیرو‌های غیربومی فرد استخدام شده از فردای استخدام به دنبال انتقال به شهر خود است، ادامه داد: با جذب افراد غیربومی جوانان تحصیلکرده شهر‌ها امکان استفاده از فرصت به دست آمده را از دست می‌دهند و سرخورده می‌شوند.

نماینده مردم تویسرکان گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان، ارائه خدمات، کارمند و نیروی انسانی است، زمانی که کارمند بومی نباشد به دلیل گرفتاری‌های شخصی امکان انجام امور را ندارد و امیدواریم استخدام‌ها براساس اولویت‌ها و بومی گزینی صورت بگیرد.

طرح تشکیل وزارت بازرگانی جهت اصلاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد

نمایندگان مجلس با ارجاع طرح تشکیل وزارت بازرگانی به کمیسیون اجتماعی برای اصلاح بیشتر موافقت کردند.

نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، 19 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با ارجاع طرح تشکیل وزارت بازرگانی به کمیسیون اجتماعی جهت اصلاح و بررسی بیشتر با 132 رأی موافق، 55 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

براساس این گزارش طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در تاریخ 3 مهرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما شورای نگهبان به آن ایراد شکلی گرفت.

گفتنی است پس از ایراد شورای نگهبان، کمیسیون اجتماعی به اصلاح طرح مذکور پرداخت اما نمایندگان در جلسه امروز با اصلاحات صورت گرفته در طرح تشکیل وزارت بازرگانی به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت نکردند بنابراین مقرر شد؛ این طرح برای اصلاح بیشتر به کمیسیون ارجاع شود.

‌‌‌‌موافقت مجلس با استعفای کاظم جلالی از نمایندگی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای استعفای کاظم جلالی، نماینده مردم تهران برای تصدی سفارت ایران در روسیه موافقت کردند.

نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، 19 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای استعفای کاظم جلالی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به منظور تصدی سفارت ایران در روسیه با 146 رأی موافق، 58 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

این گزارش می افزاید: مطابق ماده90 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است مى‏ تواند از مقام نمایندگى استعفا دهد. پذیرش استعفا موکول به تصویب مجلس است.

لاریجانی پس از اعلام نتایج آرای استعفای نماینده مردم تهران، گفت: برای آقای کاظم جلالی آرزوی توفیق می کنم زیرا ایشان در قوه مقننه زحمات زیادی کشیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وی از نمایندگان فعال بود و در مرکز پژوهش های مجلس زحمات زیادی را متحمل شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت روابط راهبردی ایران و روسیه امیدواریم آقای جلالی در مدیریت جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نقش موثری در پیشبرد اهداف بلند دو کشور ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مطابق ماده90 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است مى‏ تواند از مقام نمایندگى استعفا دهد. پذیرش استعفا موکول به تصویب مجلس است.


نام:
ایمیل:
* نظر: