اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 09 November 2019
سردار سرلشکر باقری:
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه تجهیزات دفاعی کشور بدون نیاز به خارج از کشور نوسازی می شود، گفت: این تانک‌بر یک ابداع و ابتکار جدید و مهم در نیروی زمینی ارتش است.

تجهیزات دفاعی کشور بدون نیاز به خارج نوسازی می شوند

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از تانک‌بر «کیان۷۰۰» در مرکز بهینه سازی، نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن گفت: این مرکز نقش خود را به خوبی انجام می‌دهد. بخش‌های زیادی از تجهیزات نیروی زمینی ارتش بازسازی شده و بخش‌های دیگری هم در نوبت نگهداری و تعمیر است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه از جمله این اقدامات وسیله ارزشمند تانک‌بر کیان 700 است که برای یک نیروی زمینی و واحدهای زرهی بسیار حیاتی است، تصریح کرد: هنگامی که تهدیدی در بخش دیگری از کشور به وجود می‌آید، واحدهای تانک باید بتواند در اسرع وقت در آن سرزمین حضور پیدا کنند و برای این امر وسیله تانک‌بر بسیار حیاتی است.

وی ادامه داد: این تانک‌بر به طور همزمان می‌تواند دو دستگاه تانک سنگین ۶۰ تن یا کمتر را می‌تواند حمل کند که یک ابداع و ابتکار جدید و مهم در نیروی زمینی ارتش است.

سردار سرلشکر باقری گفت: بحمدالله نیروی زمینی ارتش در سال‌های اخیر در مسیر توسعه و تقویت توان و ارتقای آمادگی حرکت چشمگیری داشته است و در حال حاضر آمادگی آن برای انواع رزمی که محتمل هست بسیار عالی است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح یاداور شد: نیروی زمینی ارتش به عنوان ستون فقرات ارتش مسئولیت اصلی در دفاع سرزمین خشکی جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و این مأموریت سنگین تا حد زیادی متکی به تجهیزات پیشرفته است.

وی افزود: این نیرو در کنار قدرت تحرک و قدرت آتش تجهیزات، با بهره‌مندی از نیروی انسانی ماهر، عالم و فداکار و شجاع می‌تواند با اطمینان از سرزمین ما دفاع کند.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ادامه داد: ما در بخش‌هایی نیاز به این نداریم که تجهیزات‌مان را کنار گذاشته و تجهیزات جدید بخریم؛ در واقع با حفظ بخش اصلی تانک‌ها، توپ‌ها و نفربر‌ها و تست کارآمدی آنها، تجهیزات آن‌ها تعویض و به‌روزرسانی می‌شود و ما دارای تجهیزات به‌روز دنیا خواهیم بود.

وی گفت: به این ترتیب تجهیزات ما نسبت به کشور‌های همجوار و کشور‌های دنیا بدون پرداخت هزینه سنگینی و وابستگی به واردات نوسازی می‌شوند.

سردار سرلشکر باقری ادامه داد: نیروی زمینی ارتش مسئولیت دفاع از سرزمین جمهوری اسلامی را در برابر تهدیدات خارجی بر عهده دارد و با توجه به وسعت کشور، مسئله تحرک و قدرت آتش این نیرو بسیار مهم است.


نام:
ایمیل:
* نظر: