اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 09 November 2019
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خبر داد
ابوالقاسم سلطانی از آسیب‌دیدگی دو هزار و ۹۴۵ واحد مسکونی، ۶۵ روستا و شش پل در شهرستان‌های میانه و سراب در پی زلزله روز گذشته خبر داد و گفت: بازسازی ۷۰درصد واحدهای مسکونی در "ورنکش" به‌عنوان کانون زلزله مانع از افزایش خسارت‌ها و تلفات در این روستا شده است.

۲۹۴۵ واحد مسکونی، ۶۵ روستا و ۶ پل آسیب دیده است

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، ابوالقاسم سلطانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از آخرین خسارت‌های زلزله در مناطقی از این استان پرداخت و گفت: عمده خسارت زلزله در روستای ورنکش با ۲۸۰ خانوار جمعیت بوده است که خوشبختانه پیش از این زلزله حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی این روستا بازسازی شده بود و بر این اساس زلزله به ۳۰ درصد منازل خسارت وارد کرده است.

آسیب‌دیدگی ۲۲۰۰ واحد مسکونی در میانه

وی با اشاره به این‌که تاکنون پنج نفر در شهرستان میانه بر اثر این زلزله جان باخته‌اند، تعداد مجروحان بستری شده این شهر را ۱۲ نفر و تعداد مجروحان که به صورت سرپایی درمان شده اند را ۱۲۲ نفر برشمرد و گفت: دو هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی و  ۴۰ روستای این شهرستان آسیب‌دیده و هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نیز در معرض آسیب‌دیدگی قرار دارد.

سلطانی تعداد پل‌های تخریب‌شده در این شهرستان را پنج عدد عنوان کرد و گفت: اقدامات امدادی در منطقه آغاز شده و تاکنون ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات برای کمک به آواربرداری و سایر اقدامات به میانه اعزام شده است.

آسیب‌دیدگی ۷۴۵ واحد مسکونی در سراب

وی با اشاره به اینکه در شهرستان سراب خوشبختانه جان باخته نداشته ایم، تعداد مجروحان بستری شده را ۱۳ نفر عنوان کرد و گفت: در این شهرستان نیز ۷۴۵ واحد مسکونی و ۲۵ روستا آسیب‌دیده است و بر اساس رییس بنیاد مسکن شهرستان سراب هزار و ۶۰ واحد مسکونی نیز در معرض آسیب‌دیدگی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان سراب نیز یک دستگاه پل تخریب شده است، گفت: تاکنون ۱۳ دستگاه انوع ماشین آلات سنگین برای انجام اقدامات لازم به منطقه اعزام شده است.

آغاز آواربرداری با استفاده از ۶۲ دستگاه ماشین‌آلات سنگین

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از برگزاری کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان‌های حیاتی و تامین و توزیع ماشین آلات و کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ساختمان و ابنیه در نخستین ساعات پس از زلزله خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته در این دو کارگروه و بسیج ظرفیت دستگاه‌های مختلف، عملیات آواربرداری را با استفاده از ۶۲ انواع ماشین آلات سنگین از امروز آغاز می‌کنیم.

وی حجم تخریب‌ها و آسیب‌های شهرستان سراب را نیز قابل توجه خواند و بر ضرورت توجه به این شهرستان نیز تاکید کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: