اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 09 November 2019
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مراسم آغاز به کار مرکز طراحی و مارکتینگ در تبریز گفت: روند رو به رشدی در رفع نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی داریم و رویدادهای استارتاپی را در این رابطه آغاز کرده‌ایم.

آغاز به کار مرکز طراحی و مارکتینگ در تبریز

به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا، اصغر مصاحب افزود: در آینده نزدیک رویداد استارتاپی کفش در آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که اهداف اصلی این مرکز ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، ادامه داد: با وجود این‌که مطرح می‌شود که ارتباطی بین صنعت و دانشگاه یا مجموعه‌های دانشی و فناوری و پژوهشی در سطح کشور وجود ندارد، اما این رویکرد به وجود آمده و از این فرصت صاحبان صنایع و دانشگاه‌ها استفاده می کنند.

مصاحب با بیان این‌که در بخش صنعت به سمت استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور حرکت کرده‌ایم، گفت: تجربه نشان داده است که دانشگاه‌ها باید از فرآیند آموزشی و پژوهشی بگذرند و به دوره‌های کارآفرینی وارد شوند؛ خوشبختانه نمونه بارز آن امروز مابین دانشگاه هنر تبریز و شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی اتفاق افتاد.

وی با بیان این‌که طراحی حلقه مفقوده صنعت است، خاطرنشان کرد: مراکز پژوهشی واحدهای دانش بنیان و فناور باید این نقیصه و کاستی را برای واحدهای صنعتی برطرف کنند که خوشبختانه سازمان صنایع کوچک در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

مصاحب با بیان این‌که با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت علوم و وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصت مطالعاتی صنعتی اعضای هیات علمی عملیاتی می‌شود، افزود: هدف از امضای این تفاهم نامه کمک به افزایش شناخت اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها از فضای کار، تولید و صنعت، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، استفاده مفید و موثر از امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات واحدهای صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهت دهی به تحقیقات دانشگاهی و توسعه دانش‌های کاربردی و مورد نیاز صنعت، انتقال و ترویج یافته‌های جدید و شناسایی فناوری‌های مورد نیاز و ارائه پیشنهاد برای تدوین و یا انتقال فناوری واحدهای صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های سازمان صنایع در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده از محیط‌های فناور گسترده است، متذکر شد: در ۱۸ و ۱۹ آذرماه دو رویداد بین المللی در راستای رفع نیازهای فناورانه در حوزه صنعت در استان البرز برگزار خواهد شد و تمامی صاحبان صنایع می‌توااند از این فرصت بهره‌مند شوند.

مصاحب تصریح کرد: امید است این مرکز بتواند در رونق تولید و همچنین کمک به صنایع برای ورود به بازارهای جهانی قدم موثری بردارد.

مرکز طراحی و مارکتینگ با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز در راستای ارائه خدمات به صنایع، شروع به فعالیت کرده و طراحی و توسعه محصول، طراحی بسته بندی، طراحی خدمات، طراحی هویت و برندینگ، تبلیغات و نمونه سازی سریع از خدمات مرکز طراحی و مارکتینگ هستند.

اهداف اصلی مرکز طراحی، ارائه ایده های خلاق در طراحی محصولات برای ایجاد ارزش افزوده و خلق طرح های نو برای رقابت با نمونه‌های خارجی محصول است.

پروژه‌های صنعتی در قالب طرح‌های فناورانه از طرف مدیران صنایع در اختیار اعضای هیئت علمی و دانشجویان قرار می‌گیرد و پس از طی مراحل تحقیق و توسعه محصول در مرکز برای تولید به واحدهای صنعتی فرستاده می‌شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: