اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 07 November 2019
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت به اتفاق هیات همراه با لي يانگ، دبیر کل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در حاشیه هجدهمين كنفرانس سازمان توسعه صنعتي ملل متحد(يونيدو)، دیدار و در خصوص همکاری های دو جانبه گفتگو کردند.

اعلام آمادگی یونیدو برای توسعه همکاری‌های صنعتی با ایران

به گزارش  عصرپرس، در این نشست، دبیر کل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) ضمن تشریح ماموریت های این سازمان در جهت اجرای اهداف توسعه پایدار صنعتی سازمان ملل متحد، آمادگی خود را برای اجرای پروژه های مشترک با ایران در این راستا اعلام نمود.

وی در ادامه به برخی از پروژه های مشترک ایران و یونیدو همچون پروژه توسعه پايدار صنعت سنگ در ايران، بهبود  كسب و كارهاي كوچك و متوسط در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات اشاره و اظهار کرد: علاوه بر این موارد، آمادگی یونیدو برای همکاری بیشتر با ایران در آینده ای نزدیک را اعلام می دارم.

در این نشست همچنین، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت گزارشی از پروژه های خاتمه یافته، در حال اجرا و در نوبت اجرا به صورت مشترک با یونیدو را ارایه و تصریح کرد: این پروژه ها در حوزه هاي حفظ محيط زيست،  كارآيي منابع، بهبود زنجيره ارزش در صنايع و كشاورزي، صنعت سبز و ايجاد اشتغال پايدار بوده است.

برات قبادیان در ادامه اظهار کرد: اين پروژه ها از جمله پروژه هاي اولويت دار توسعه صنعتي در "برنامه ششم توسعه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي ايران" طی سال هاي ١٣٩٦ تا ١٤٠٠ هستند.

وی همچنین پروژه های ظرفيت سازي تجارت، كارآيي و بهره وري انرژي در صنايع كليدي انرژي بر، تعويض گازهاي مخرب كارخانجات يخچال سازي و ايجاد اشتغال پايدار براي زنان، جوانان و افراد معلول را از جمله پروژه های در حال اجرا با همکاری یونیدو دانست.

براساس گزارش معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، قبادیان به پروژه  توسعه زنجيره ارزش  ماهيگيري و صنايع وابسته در چابهار، پروژه توسعه سكونت پايدار مهاجرين افغاني در ايران و نوآوري در پروژه توسعه منطقه استان بوشهر اشاره و خواستار تامين مالي پروژه  توسعه پايدار صنعت سنگ از سوی یونیدو شد تا اين پروژه هرچه زودتر به مرحله عملیاتی برسد.

قبادیان در ادامه خواستار کمک مالی ١/٥ میلیون دلاری "GEF"  برای تکمیل پروژه بهبود بهرهوري و بهينه سازي مصرف انرژي از سوی یونیدو در ايران شد.

در پایان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن وتجارت به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت از دبيركل توسعه صنعتي ملل متحد برای حضور در ایران و بازدید از پروژه های مشترک با یونیدو دعوت به عمل آورد  و تصریح کرد: به زودي از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مرجع ملي يونيدو در ايران  از دبيركل توسعه صنعتي ملل متحد به صورت رسمي دعوت به عمل خواهد آمد.


نام:
ایمیل:
* نظر: