اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - 05 November 2019
نیروگاه 150 مگاواتی سردشت استان آذربایجان غربی در چهارمین هفته پویش #هرهفته ‌الف_ب_ایران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه برق‌آبی 150 مگاواتی سردشت افتتاح شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون،بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در این مراسم با اشاره به پویش افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق کشور، گفت: نیروگاه برق‌آبی 150 مگاواتی (سه واحد 50 مگاواتی) سردشت یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی شمال غرب کشور است و به‌طور متوسط توان تولید 421 گیگاوات ساعت برق در سال را دارد.

مرادی افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی و در راستای کمک به پایداری شبکه برق کشور، اولین واحد این نیروگاه در زمان پیک مصرف برق (تیرماه سال جاری) وارد مدار شد و دو واحد دیگر نیز به ترتیب در اوایل شهریور و مهرماه به شبکه سراسری برق پیوست.

وی اضافه کرد: اجرای عملیات جانبی در این منطقه از جمله؛ تصفیه‌خانه شهرهای سردشت و ربط، احداث بیش از 15 کیلومتر جاده جایگزین، احداث پل به‌طول 368 متر روی دریاچه سد مابین شهرهای سردشت، مهاباد و بانه، احداث خط لوله گاز به طول بیش از هفت کیلومتر، علاوه بر اشتغال‌زایی موجب توسعه زیرساخت‌ها در این منطقه شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تصریح کرد: تصفیه‌خانه آب شرب شهرهای سردشت و ربط و روستاهای اطراف به همراه 15.5 کیلومتر خط لوله انتقال آب، طی 26 ماه با ظرفیت 495 لیتر بر ثانیه برای افق جمعیتی سال 1425 طراحی شده و در حال بهره‌برداری است.


نام:
ایمیل:
* نظر: