اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - 03 November 2019
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران خبر داد
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از کاهش فاصله حرکت قطارها در خط ۷ مترو خبر داد.

کاهش فاصله حرکت قطارها در خط ۷ متروی تهران

به گزارش عصرپرس، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت در زمینه حمل‌ونقل ریلی درون شهری کشور همواره سعی کرده است تا با برنامه ریزی مناسب بهترین امکانات و خدمات را به شهروندان و مسافران خود ارائه دهد، گفت: پیش از این فاصله حرکت قطارها در خط ۷ متروی تهران هر ۱۲ دقیقه یک قطار بود که از ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۸ به ۱۰ دقیقه یک قطار کاهش یافته است.

وی افزود: با عنایت به بهره برداری از ایستگاه‌های جدید خط ۷ ، رسیدن فصل سرما و کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط مترو، شهروندان تهرانی ترغیب به استفاده بیشتر از این ناوگان ریلی درون شهری شده اند و شاهد افزایش روز افزون مسافر در این خط هستیم.

نوبخت تصریح کرد: با استفاده از حداکثر توان تا جایی که محدودیت‌ها و شرایط فنی امکان داشته است این زمان را کاهش دادیم و هر ۱۰ دقیقه یک قطار برای جابجایی مسافران در این خط اعزام می شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: امیدوارم با شرایط خوبی که مهیا شده باز هم بتوانیم میزان ظرفیت جابجایی ناوگان متروی تهران و حومه را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه خط ۷ متروی تهران یک خط درون‌شهری به طول ۲۷ کیلومتر است گفت: در حال حاضر ۲۰ کیلومتر آن با۱۰ ایستگاه شامل میدان صنعت، دانشگاه تربیت مدرس، شهید نواب صفوی، رودکی، کمیل، بریانک، هلال احمر، مهدیه میدان محمدیه، و بسیج به بهره برداری رسیده است.

نوبخت تصریح کرد: این خط که عمیق‌ترین خط متروی تهران است از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی تهران در شرق تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط ۶ که در حال ساخت است و در ایستگاه های هفده شهریور و میدان محمدیه با خط ۱ و ایستگاه مهدیه با خط ۳، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی با خط ۲، در ایستگاه متروی توحید با خط ۴ و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط ۶ که در حال ساخت است تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب گردیده و در انتها به میدان کتاب در سعادت آباد می‌رسد.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش خدمات رسانی با کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط مترو همچنان در دستور کار شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه قرار دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: