اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 02 November 2019
وزیر برق سوریه اعلام کرد:
وزیر برق سوریه با اشاره به شکل‌گیری یک همکاری بلندمدت میان صنعت برق ایران و سوریه، گفت: در تلاشیم با کمک صنعت برق ایران زمینه بومی‌سازی تکنولوژی، انتقال تجربیات و آموزش‌های نیروهای فعال در صنعت برق سوریه فراهم شود.

آموزش نیروی انسانی صنعت برق سوریه توسط متخصصان ایرانی

به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد زهیر خربوطلی در نشست امضای یادداشت تفاهم همکاری همه جانبه میان وزارتخانه‌های نیرو و برق ایران و سوریه طی سخنانی روابط تاریخی دو کشور را بسیار عمیق و ریشه‌دار دانست و گفت: این سفر به دنبال دعوت وزیر نیروی ایران برای حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در تهران و پیشنهاد ایشان برای تدوین یادداشت تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور ‌راه‌اندازی کمیته‌های مشترک بین وزارت نیروی ایران و وزارت برق سوریه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از طریق این تفاهم‌نامه به دنبال تقویت صنعت برق در سوریه هستیم، افزود: هدف اصلی این تفاهم‌نامه بومی‌سازی تکنولوژی و توانمندی تولید تجهیزات صنعت برق در سوریه است.

وزیر برق سوریه ادامه داد: همچنین توافق شده زمینه انتقال تجربیات و آموزش نیروهای فعال در صنعت برق سوریه از طرف ایرانی فراهم شود.

خربوطلی افزود: توافق کرده‌ایم مرکز هماهنگی و مدیریت اصلی در وزارت برق سوریه نیز که فعالیت آن از حدود 10 سال پیش متوقف شده بود، دوباره راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: این سفر در چارچوب روابط تاریخی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه انجام شده است؛ روابطی که چه در سطح رهبران، چه دولت‌ها و ملت‌های دو کشور بسیار عمیق و ریشه‌دار است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: