اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 02 November 2019
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانایی ایران برای تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه، گفت: صنعت برق با استفاده از فناوری‌های متعدد در چرخه تولید و انتقال به سمت هوشمند‌سازی پیش می‌رود.

صنعت برق ایران به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

به گزارش عصرپرس، حسین امیری خامکانی در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه اقتدار صنعت برق به نمایش گذاشته شده است، گفت: حضور فعال 13 کشور عمدتا اروپایی در این رویداد بین‌المللی فرصت مناسبی را برای انتقال تجربیات میان شرکت‌های داخلی و خارجی فراهم کرده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایشگاه امسال نشان می‌دهد صنعت برق هر ساله توسعه بیشتری پیدا کرده و با استفاده از فناوری‌های متعدد در چرخه تولید و انتقال به سمت هوشمند‌سازی پیش می‌رود.

وی با اشاره به توان بالای ایران برای تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه، افزود: این موضوع خواسته مجلس هم بوده و در احکام برنامه توسعه نیز آورده شده است. مجلس در قانون برنامه ششم حکم کرده که دولت موظف است خطوط انتقال فشار قوی را به سمت شرق، غرب، شمال و جنوب کشور تنظیم کند تا بتوانیم در آینده هاب انرژی منطقه شویم.

امیری خامکانی تاکید کرد: موقعیت جغرافیایی ایران این ظرفیت را ایجاد می‌کند و بایستی دیپلماسی برق را همانند نفت داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: