اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 02 November 2019
براساس توافق امروز وزاری نیرو و برق ایران و سوریه؛
تفاهم‌نامه وزاری نیرو و برق ایران و سوریه به منظور گسترش مناسبات فنی، اقتصادی، صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی و نیز مشارکت در توسعه و بازسازی شبکه برق سوریه به امضا رسید.

مدرن‌سازی مراکز کنترل شبکه برق سوریه توسط متخصصان ایرانی

به گزارش عصرپرس، نشست وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با وزیر برق جمهوری عربی سوریه پیش از ظهر امروز به منظور امضای یادداشت تفاهم همکاری برای گسترش مناسبات فنی، اقتصادی، صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی و نیز مشارکت در توسعه و بازسازی شبکه برق سوریه برگزار شد.

براساس توافق امروز وزرای دو کشور مقرر گردید تا توسعه و احداث نیروگاه‌ها و همچنین شبکه انتقال و توزیع برق کشور سوریه با استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی ایران عملیاتی گردد.

طرفین در این نشست توافق خود را در خصوص انجام مطالعات جامع شبکه انتقال و توسعه و نیز تکمیل و مدرن‌سازی مراکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه برق سوریه توسط طرف ایرانی را اعلام کرده و موضوع مطالعات و بازسازی، کاهش تلفات شبکه توزیع نیروی برق سوریه در محورهای مهندسی و اتوماسیون شبکه، نصب کنتورهای هوشمند و بهره‌برداری و خدمات مشترکان مورد توافق دو وزیر قرار گرفت.

وزاری نیرو و برق ایران و سوریه براساس این تفاهم‌نامه توافق خود را جهت ایجاد ارتباط الکتریکی سه جانبه میان ایران، عراق و سوریه اعلام کرده و مقرر گردید تا مطالعات و اقدامات لازم برای این برنامه با ایجاد یک کنسرسیوم مشترک انجام بگیرد.

بر مبنای این تفاهم طرفین توافق خود را برای سرمایه‌گذاری مشترک، تبادل دانش فنی و تولید محصولات و تجهیزات برقی مورد نیاز طرف سوری با اولویت تولید کنتورهای هوشمند، ترانسفورماتور و کابل توسط بخش خصوصی ایران در کشور سوریه اعلام کرده و همچنین در خصوص طراحی نظام جامع آموزشی، تعیین و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه مدت و بلندمدت مورد نیاز کارکنان و مدیران وزارت برق سوریه توسط مراکز آموزشی ایران به توافق رسیدند.

وزرای دو کشور بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های توانمند ایرانی برای مشارکت و حضور فعال در زمینه ساخت انواع نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر، تولید برق، بازسازی، نوسازی و ارتقای نیروگاه‌ها، بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداری و تامین تجهیزات قطعات نیروگاهی و تعمیر ترانسفورماتورهای برق توافق کردند.

براساس این تفاهم‌نامه طرفین توافق خود را جهت انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک در زمینه برق میان مراکز دانشگاهی و پژوهشی ایران و سوریه اعلام کرده و مقرر گردید نقشه راه همکاری‌ها و مشارکت ایران در بخش برق سوریه توسط طرفین ایرانی و با همکاری طرف سوری طی دو ماه آینده تدوین و نهایی شود.

همچنین وزاری نیرو و برق ایران و سوریه به منظور پیشبرد مفاد این تفاهم‌نامه توافق کردند تا کمیته‌ عالی راهبری با عضویت معاونان مربوطه هر دو وزارتخانه تشکیل شود و جلسات آن نیز هر دو ماه یکبار در ایران و سوریه برگزار شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: