اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 02 November 2019
مدیرعامل شرکت توانیر خبر داد:
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امسال بالغ بر ٣۵٠ میلیارد تومان پاداش همکاری به مشترکین صنعتی و کشاورزی که در پیک مصرف با ما همکاری داشته اند پرداخت شده است.

ارائه طرح های تشویقی در قالب استارتاپ‌ها

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد حسن متولی زاده در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق اظهار کرد: امسال بالغ بر ٣۵٠ میلیارد تومان پاداش همکاری به مشترکین صنعتی و کشاورزی که در پیک مصرف با ما همکاری داشته اند پرداخت شده است.

وی افزود: در سال ٩٩ در اقدامی جدید قرار است طرح های تشویقی در قالب شرکت های استارتاپی برای عموم مردم ارائه شود.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه تاکید کرد: با ارائه طرح های تشویقی کاهش ١٠٠٠ مگاواتی در بخش های خانگی و صنایع به همراه دارد که رقم قابل توجهی است.

سهم پر‌رنگ خدمات فنی مهندسی برق در صادرات غیر نفتی

مدیرعامل شرکت توانیر در پاسخ به سوال خبرنگار عصر‌پرس مبنی براینکه در بحث صادرات خدمات فنی مهندسی چه اقداماتی صورت گرفته، اظهار داشت: بیشترین حجم صادرات غیر نفتی مربوط به خدمات فنی مهندسی برق است و در چند روز گذشته تفاهم نامه های را با کشور های همسایه در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی منعقد نموده ایم

وی افزود: بخش خصوصی می‌تواند از طریق قرارداد دوجانبه و بورس در این فرآیند مشارکت داشته باشند، سازوکارها ابلاغ شده و از سمت دولت محدودیتی برای عرضه و تقاضای برق در بورس وجود ندارد.

وصول یک میلیارد دلار از مطالبات برق ایران از عراق

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه با اشاره به وضعیت پرداخت مطالبات برق ایران از سوی عراق اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای که روز گذشته با عراق امضاء شد، چند محور شامل تمدید قرارداد، سنکرون‌سازی شبکه‌ها و پرداخت مطالبات بود. طرف عراقی طی این مدت به تعهدات خود خوب عمل کرده و ما مطالبات را دریافت کردیم.

متولی‌زاده ادامه داد: این مساله جاری بوده و هر ماه ادامه دارد، به طور کلی طی یکسال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار از مطالبات برق خود را از کل کشورهای همسایه وصول کردیم.

افزایش ۱۰ درصدی مشترکینی که الگو مصرف را رعایت می کنند

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعرفه‌های برق از اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: به نظر من عامل تعرفه تاثیرگذار نبود بلکه توجه مردم به این موضوع افزایش یافت و باعث شد امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد به تعداد مشترکینی که در حد الگو مصرف می‌کردند، اضافه شود.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این‌که بیش از سه میلیون مشترک امسال مصرف خود را به زیر الگو بردند، افزود: از ۳۰ میلیون مشترک خانگی هشت میلیون مشترک هم زیر الگو مصرف کردند و هم مصرف خود را کاهش داده و مشمول پاداش شدند.

متولی‌زاده ادامه داد: به طور کلی ۸۵ درصد مردم (۲۵ میلیون مشترک) در حد الگو و ۱۵ درصد مردم بالای الگو مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس مطالعات بدون این‌که سطح رفاه خانوار کاهش پیدا کند، مصرف می‌تواند تا ۳۰ درصد مدیریت شود. امسال ۳۸۰۰ مگاوات در پیک بار با کمک مردم کاهش یافت و ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش داده شد. اگر این اتفاق صورت نمی‌گرفت، باید نیروگاه احداث می‌شد و ۶۰۰۰ میلیارد پول برای خرید برق پرداخت می‌شد.

 

حبرنگار پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: