اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 02 November 2019
رییس پژوهشگاه نیرو اعلام کرد:
رییس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه ١۶٠ فناوری آماده تجاری سازی هستند گفت: در بخش توسعه فناوری های جدید اولین فناوری در سال ١۴٠٠ به بهره برداری خواهد رسید.

١۶٠ فناوری در پژوهشگاه نیرو آماده تجاری سازی است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدصادق قاضی زاده رییس پژوهشگاه نیرو در نشست خبری در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق اظهار کرد: پژوهشگاه نیرو با توجه به رویکردهای وزارت نیرو به سمتی حرکت کرده که بخش خصوصی کشور را بیش تر درگیر کرده و رابطه ساختار یافته و هدفمندی بین شرکت های دانش بنیان که توان توسعه فناوری را دارند و شرکت های خصوصی دریافت کننده خدمت ایجاد شود.

وی افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه ای با سندیکای تجهیزات برقی انعقاد شده که نگاه به آینده و تدوین برنامه های حوزه فناوری در بازار را رقم می زند.

رییس پژوهشگاه نیرو مهمترین دستاوردهای این حوزه را افزایش ظرفیت نیروگاهی دانست و گفت: با استفاده از بهینه سازی سیستم های موجود در کنترل و طراحی حجم بالایی پره های نیروگاهی تاکنون از ۴۰۰ مگاوات برنامه، ١٠٠ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی افزوده ایم و همچنین با طراحی و بهینه‌سازی موتور های پر بازده کولر های آبی از ظرفیت مصرفی کشور کاسته ایم.

قاضی زاده اظهار کرد: ٨٠ درصد برق کشور را عمدتا نیروگاهای حرارتی بر پایه گاز تشکیل می دهند و برنامه ما در ١٠ سال آینده استفاده از نیروگاه های سیکل ترکیبی است که در قالب ١٨ صنعت توسعه فناوری تدوین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ١۶٠ فناوری آماده تجاری سازی هستند خاطرنشان کرد: در بخش توسعه فناوری های جدید اولین فناوری در سال ١۴٠٠ به بهره برداری خواهد رسید.

رییس پژوهشگاه نیرو تصریح کرد: ما سعی نموده ایم در بحث سرمایه گذاری ها هزینه کرد مطلوب تری ارائه دهیم و این اطمینان را به سرمایه گذار می دهیم که سرمایه بدون بازگشت نخواهند داشت در غیر این صورت خسارت به آنها پرداخت می شود.

قاضی زاده در ادامه به تامین منابع مالی پایدار اشاره کردو گفت: تاکنون ۴٠ فناوری در صنایع بزرگ واگذار شده و در حال استفاده است.

وی به برنامه ٢ هزار میلیارد تومانی این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵٠٠ میلیارد تومان این برنامه محقق شده که می توان به بومی کردن توربین های بادی برای اولین بار در کشور اشاره کرد.

رییس پژوهشگاه نیرو تاکید کرد: با نگاه تامین نیاز کشور تاکنون  ۴١ سند برنامه محور تدوین و فناوری جدید سرمایه گذاری شده است.

قاضی پور در انتها با بیان تاثیر مثبت نمایشگاه بین بخش خصوصی و پژوهشگاه گفت: ظرفیت های نمایشگاه باعث اتصال بین ظرفیت های دانشگاه و نیازهای موجود کشور شده است.

 

خبرنگار: پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: