اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 02 November 2019
دبیرکل شهرهای متحد و حکومت های محلی- خاورمیانه و آسیای غربی مطرح کرد
دبیرکل شهرهای متحد و حکومت های محلی- خاورمیانه و آسیای غربی گفت:حقیقت این است جنگی که در برخی از کشورهای خاورمیانه درحال وقوع است موجب گریز سرمایه گذاران شده است، به همین دلیل یکی از مشکلات هوشمندسازی شهرها، پیدا کردن سرمایه گذار به منظور سرمایه گذاری در این مناطق است.

تاثیر جنگ در خاورمیانه بر هوشمندسازی شهرها

به گزارش عصرپرس، محمت دومان دبیرکل شهرهای متحد و حکومتهای محلی- خاورمیانه و آسیای غربی (UCLG MEWA) صبح امروز در نشست شهرهای هوشمند که در قالب برگزاری چهارمین دوره جایزه بین المللی خشت طلایی در برج میلاد برگزار شد، بیان کرد: جوایزی که در این همایش ارائه می‌شود به دنبال ایجاد انگیزه و تشویق طرح‌هایی است که برای حل مشکلات به پا می‌خیزند.

وی تصریح کرد: مسائل و مشکلات شهرها در این همایش در سطح منطقه‌ای، ملی و بین المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای آن راهبرد و استراتژی‌هایی ارائه خواهد شد. یکی از مهم‌ترین این رویکردها، هوشمندسازی شهرها با ساختارهای شهری است. در این راستا با تلاش‌های صورت گرفته درحال افزایش متدهای تکنولوژی برای شهرهای خاورمیانه هستیم. با هوشمندسازی یک شهر، شهرهای اطراف و زندگی ساکنان شهرها تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

دومان در مورد سرمایه گذاری در خاورمیانه، گفت: حقیقت این است جنگی که در برخی از کشورهای خاورمیانه درحال وقوع است موجب گریز سرمایه گذاران شده است، به همین دلیل یکی از مشکلات هوشمندسازی شهرها، پیدا کردن سرمایه گذار به منظور سرمایه گذاری در این مناطق است.

وی اضافه کرد: برای ایجاد شهرهای هوشمند نیاز به یک سری اصول داریم که باید باتوجه به آن حرکت کرد. باید شفافیت، حساب پس دهی و ‌نوآوری در ایجاد شهرها رعایت شود. اگر بخواهیم به هوشمندسازی شهرها بپردازیم باید به مسائلی همچون بخش‌های مهندسی، برنامه ریزی در دانشگاه، شرکت‌های تکنولوژی، شرکت‌هایی که درحال تولید محصولات خلاقانه هستند، اپراتورهایی که خدمات تکنولوژیکی ارائه می‌دهند و سطوح بین المللی و همچنین سازمان‌های عمومی، ملی و منطقه‌ای توجه کنیم

به گزارش شهرنوشت، دبیرکل شهرهای متحد و حکومت های محلی- خاورمیانه و آسیای غربی بر ضرورت ارتقاء همکاری‌های بین تهران و ترکیه برای هوشمندسازی بهتر شهرها تأکید کرد و گفت: همراه با همکاری‌ها با درنظر گرفتن تفاوت هر یک از مناطق، باید استراتژی های برتر را انتخاب کنیم. امیدوارم بدون ایجاد وابستگی به تکنولوژی، با استفاده از فناوری‌های جدید شهرهای هوشمند خود را گسترش دهیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: