اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - 01 November 2019
شبکه های برق ایران و عراق پیش از ظهر امروز با حضور وزیر نیرو، معاون وزیر برق عراق و جمعی از مسئولان دو کشور سنکرون‌سازی و در نتیجه آن فرکانس برق دو کشور یکسان شد.

شبکه برق ایران و عراق سنکرون شد

به گزارش عصرپرس، طبق توافقی که در اواخر سال ١٣٩٧  بین وزرای نیرو و برق ایران و عراق صورت گرفت، قرار شد سه برنامه سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و عراق تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، کاهش تلفات شبکه برق عراق به میزان ۳۰ درصد تا پایان سال ۲۰۲۰ و جبران کمبود تولید برق عراق تا پایان سال ۲۰۲۱ توسط شرکت‌های ایرانی انجام شود.

در این راستا، سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و عراق امروز صورت گرفت که این امر زمینه افزایش تبادل انرژی الکتریکی را بین دو کشور فراهم می‌کند.

همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت وگو با تسنیم در این خصوص اظهار داشت: پیش از این جلسات متعددی با حضور مسئولان صنعت برق عراق برگزار شده و ابعاد فنی سنکرون شبکه دو کشور بررسی شده بود.

وی افزود: با سنکرون شبکه برق ایران و عراق، شاهد افزایش تبادلات انرژی الکتریکی بین دو کشور خواهیم بود.

معاون وزیر نیرو همچنین از برنامه ریزی برای سنکرون شبکه ایران، عراق و سوریه خبر داد و گفت: صنعت برق ایران نقش موثری در منطقه دارد و روز به روز به این نقش آفرینی افزوده می شود.

حائری تصریح کرد: کشورهای منطقه با بازدیدها و جلسات متعددی که در ایران داشته اند، از سطح بالای تکنولوژی صنعت برق ایران مطلع شده و خواستار بهره مندی از دانش و توان فنی و مهندسی صنعت برق ایران برای ارتقای سطح تولید، تأمین و نگهداشت صنعت برق خود هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر: