اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - 01 November 2019
مدیرعامل شرکت برق حرارتی اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اعلام این خبر که هر ۲۰ روز یک واحد نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی تا پایان سال به بهره برداری می رسد ، گفت: پیش بینی ما این است که در صورت تامین مالی ۳ هزار و ۸۴۶ مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شود.

هر ۲۰ روز یک واحد نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،  محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت نیروگاه های  برق حرارتی ایران در نشست خبری در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق ایران با اشاره به ۱۸۱ میلیارد کیلووات ساعت انرژی تولیدی در شش ماهه نخست سال، گفت: با توجه به وضعیت خوب نیروگاه های برق آبی سهم نیروگاه های حرارتی از ۹۲/۵ درصد به ۸۶ درصد ماهش یافته است.

طرز طلب در ادامه با اشاره به افزایش ۳ درصدی سوخت گازی در نیروگاه ها، اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال ۴۰ میلیارد متر مکعب مصرف سوخت فسیلی بوده که ۹۱:۳ درصد سهم گاز بوده که افزایش ۳ درصدی را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت نیروگاه های برق حرارتی در ادامه با بیان اینکه راندمان نیروگاههای کشور از متوسط جهانی بالاتر است، گفت: در حال حاضر راندمان نیروگاه های کشور ۳۸/۱ درصد است که تا پایان سال ۱۴۰۰به ۴۰ درصد خواهد رسید که این نشان از راندمان بالای نیروگاه های کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروگاه های کشور در زمان پیک با حداکثر آمادگی در مدار بودند اظهتر کرد: امسال در حوزه تولید برق مشکلی نداشته ایم و مصرف کل شبکه ۵۷ هزار و ۹۸ مگاوات ساعت بوده که نسبت به سال گذشته یک درصد کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت نیروگاه های برق حرارتی بیان کرد: قدرت نیروگاه های حرارتی ۵.۴ درصد رشد یافته است و ۹۱ هزار مگاوات تعمیرات بخش خصوصی و دولتی در سال ۹۷ صورت گرفته و پیش بینی می شود امسال ۹۷ هزار مگاوات با هزینه بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان تعمیرات در سال جاری صورت گیرد.

طرز طلب با اشاره به پویش الف ب ایران و اجرای ۶ طرح نیروگاهی تا پایان سال گفت: در راستای این پویش در بخش گازی استان های دالاهو، هرمزگان،  خرم اباد، قشم و بخش بخار نیروگاه پرند و عسلویه تا پایان سال وارد مدار می شود.

وی افزود: در ۳ سال اخیر ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی شرکت برق حرارتی تسویه شده و ۱۱ هزار میلیارد تومان دیگر نیز تسویه می شود.

طرز طلب با اشاره به بدهی ۱۰ هزار میلیارد تومانی شرکت برق حرارتی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ به بانک ها و ۶ هزار میلیارد تومان به تولید کنندگان برق بدهکار هستیم همچنین ۹ هزار میلیارد تومان به حساب ذخیره ارزی بانک ها بدهکاریم و مابقی مربوط به پیمان کاران است.

 

خبرنگار پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: