اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 30 October 2019
رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد: فاز دوم فولاد کاوه کیش در نیمه اول سال ۹۹ به بهره برداری می رسد وحدود ۱۰ درصد نیاز کشور به فولاد در این کارخانه تامین می‌شود.

فاز دوم فولاد کاوه کیش سال آینده به بهره برداری می رسدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان که برای بازدید از چند طرح اقتصاد مقاوتی به استان هرمزگان سفر کرده است؛ در جریان بازدید از کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش گفت: در کارخانه فولاد کاوه اثری از تحریم، محدودیت و ناتوانی را نمی‌بینیم و این مجموعه نماد اقتصاد مقاومتی و کار و تلاش جوانان ایرانی است.

 وی با اشاره به اشتغالزایی این طرح در استان هرمزگان افزود: با تکمیل این کارخانه برای حدود ۲ هزار و پانصد نفر از اهالی بومی بصورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.

  رئیس بنیاد مستضعفان یاداوری کرد: فاز اول مجموعه فولاد جنوب کیش در سال 95 به بهره برداری رسید و موجب  کاهش ۲۴ درصدی بیکاری در استان هرمزگان لذا  پیش بینی می شود که با راه اندازی فاز دوم نیز نزدیک به همین نسبت نرخ بیکاری در این استان محروم کاهش یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه موقعیت فولاد کاوه در بحث صادرات را بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: فولاد کاوه با توجه به موقعیت بی نظیر خود مازاد نیاز کشور به فولاد را به بازارهای جهانی صادر می‌کند که می‌تواند نقش مهمی در افزایش ارزآوری داشته باشد. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد تولیدات فولاد کاوه صادر می‌شود که نقش بسزایی در ارزآوری دارد

فتاح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم کشور را یکی از مهمترین روش‌های محرومیت زدایی برشمرد و گفت: اینکه بنیاد مستضعفان در یک استان محروم سرمایه گذاری و برای جمعی از جوانان جویای کار شغل ایجاد کند؛ نقش مهمی در تحقق رویکردهای اقتصاد مقاومتی دارد که ما آن را با جدیت در سایر مناطق محروم کشور دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست بنیاد مستضعفان عدم رقابت با بخش خصوصی است، تصریح کرد:  این بنیاد در صنایعی سرمایه گذاری می‌کند که بخش خصوصی توان ورود به آن‌ها را ندارد. بنیاد در فولاد کاوه جنوب کیش حدود ده هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است و در راستای سیاست شفاف‌سازی خود سهام فولاد کاوه را به صورت خرد در بورس اوراق بهادار عرضه کرده است که صورت‌های مالی آن به صورت شفاف در سامانه کدال موجود است.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حوزه صنایع مادر است که از سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۱۷۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس (بندرعباس) وارد فاز اجرایی شده است .


نام:
ایمیل:
* نظر: