اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 30 October 2019
معاون آب و آبفای وزارت نيرو خبر داد:
معاون آب و آبفای وزارت نيرو گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم 10 هزار میلیارد تومان پروژه آب و فاضلاب در استان اردبیل شروع شده که بخشی از آن شامل سه سد به‌زودی با حضور مقامات عالی کشور به بهره‌برداری خواهند رسید.

اجرای 10 هزار میلیارد تومان پروژه آب و فاضلاب در استان اردبیلبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، قاسم تقی‌زاده خامسی صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه مديرعامل شركت آب منطقه‌ای استان اردبيل با اشاره به اینکه آبرسانی به پنج شهر، ساخت ۶ تصفیه‌خانه و ۱۵ مجتمع آبرسانی روستایی در این استان در حال انجام است، افزود: با عملیاتی شدن این پروژه‌ها اردبیل در ردیف کلانشهرهای کشور از نظر توسعه فعالیت‌های آبی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال 227 پروژه بزرگ صنعت آب و برق کشور با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان در قالب پویش "هرهفته_الف_ ب_ ایران" به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال 10 سد در 6 استان کشور به بهره‌برداری خواهد رسید و آبرسانی به یک هزار و 124 روستا با جمعیتی بالغ بر 726 هزار نفر در دستور کار قرار گرفته است.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با تاکید بر اینکه تا پایان امسال روزانه به 6 روستای کشور آبرسانی خواهد شد، ادامه داد: همچنین در نیمه دوم امسال 29 تصفیه‌خانه فاضلاب، 12 تصفیه‌خانه آب شرب و 10 سد در کشور به بهره‌برداری خواهند رسید.

گفتنی است در آیین توديع و معارفه مديرعامل شركت آب منطقه‌اي استان اردبيل "عباس جنگي" به عنوان مديرعامل جديد معرفی و از زحمات "اصغر سليمان‌زاده" تقدير شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: