اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 30 October 2019
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبرداد:
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ارزش صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی تا پایان سال 98 با رشد 25 درصدی نسبت به سال گذشته از مرز3 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

عبور صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی از مرز3 میلیارد دلاربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، حبیب امین زاده ضمن تشریح وضعیت صادرات استان افزود: طبق آمار 6 ماهه ابتدایی سال، 50 درصد این مهم محقق شده و انتظار می رود با چابک سازی مراحل گمرکی، تجهیز آزمایشگاههای مرتبط از جمله آزمایشگاه استاندارد، تکمیل و افزایش زیرساختهای حمل و نقل، هماهنگ سازی دستورالعمل های مرتبط با صادرات در دستگاههای اجرایی، تقویت بنیان های تولید و رفع موانع تولید برای تقویت و استمرار صادرات و نهایتا رصد آمار تولید و برنامه ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی، رسیدن به رقم 3 میلیارد دلار محقق شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برجسته ترین نکات موجود در گزارش آمار مقایسه ای صادرات در شش ماهه نخست سال ۹۸ رشد ۴۲ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

وی با اشاره به نقش و سهم گمرکات استان در صادرات کالاهای غیرنفتی استان گفت: ارزش صادرات از گمرکات استان نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

امین زاده افزود: تفکیک گروه‌های کالایی بیانگر رشد قابل توجه گروه کالاهای صنعتی، کشاورزی و فلزات است و این درحالی است که برای افزایش میزان صادرات فرش و صنایع دستی از استان و بررسی موارد مرتبط با این موضوع طی دو جلسه، مواردی همچون اثرات تحریم ها و ظهور رقبای جدید؛ به صورت کارشناسی در حضور نمایندگان بخش خصوصی و انجمن ها و اتحادیه های مربوطه مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: جلسات متعدد و مشترک با مدیران اقتصادی استان، صاحبان صنایع و همچنین گروه های صنعتی مختلف از جمله شرکت‌های صنایع ساختمانی، لوازم خانگی، صنایع غذایی و فولاد جهت سرمایه گذاری های امن در کشور سوریه و همچنین اعزام هیئت‌های تجاری بحث و تبادل نظر شده است.

امین زاده با اشاره به بازنگری در تفاهم نامه های تجاری دو کشور که سال ها پیش منعقد شده می تواند به رشد مراودات تجاری هر دو طرف منجر شود تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا یک ماه آینده هیاتی ۱۳ نفره متشکل از تجار، صنعتگران و سرمایه گذاران استان به کشور سوریه اعزام خواهند شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: