اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 30 October 2019
رئیس دبیرخانه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران ناجا از تشکیل دبیرخانه دائمی فعال "پدافند غیرعامل" در معاونت عملیات ناجا خبر داد و گفت : تهیه 8 سرفصل آموزش "تخصصی "و یک سرفصل آموزش "عمومی" پدافند غیرعامل برای رده های تخصصی یکی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

راه اندازی دبیرخانه دائمی پدافند غیرعامل در معاونت عملیات ناجا

به گزارش عصرپرس، سرهنگ بهرام نژاد ابراهیم درباره نقش نیروی انتظامی در پدافند غیرعامل اظهار داشت: وظایف قانونی نیروی انتظامی با تعاریف و کارکردهای پدافند غیرعامل کشور سنخیت و هماهنگی دارد و ناجا فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در حوزه پدافندغیرعامل را نصب العین و در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: برای اجرای فرامین معظم له، برنامه ریزی و پیگیری امور پدافند غیرعامل در نیروی انتظامی و ایفای نقش در اسناد ملی پدافند غیرعامل کشور، در معاونت عملیات نیروی انتظامی دبیرخانه دائمی در این حوزه  فعال شده است.

رئیس دبیرخانه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران ناجا، درباره برخی از اقدامات  انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل در نیروی انتظامی، بیان کرد:تهیه اسناد،روش اجرایی و انجام مأموریت در قالب تهیه طرح و دستورالعمل های جامع پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در موضوع های مختلف، مشارکت در برنامه های  قرارگاه های سازمان پدافند غیرعامل و سازمان مدیریت بحران کشور  و ... از اقدامات اولیه ناجا در این حوزه است.

سرهنگ  نژاد ابراهیم، در تشریح سایر  اقدامات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پدافند سایبری کشور خاطر نشان کرد:بومی سازی تجهیزات نرم افزاری، اقدام در برابر حملات سایبری علیه کشور ( اطلاع رسانی، پیگیری منشاء حملات، اطلاع رسانی، احصاء آسیب پذیری های سازمان ها و بازیابی اطلاعات آنها )،تعامل بین المللی برای مقابله با جرایم سایبری، عقد پیمان همکاری، مشارکت در صدور لایحه و بازنگری قوانین،اقدامات پیشگیرانه (رسیدگی به شکایت مرتبط به سامانه ها، جرم یابی، تولید محتوای آموزشی، عملیات روانی، توسعه فرهنگ خود ایمنی و اجرای مانور)،اشراف اطلاعاتی (رصد و پایش، تشکیل بانک اطلاعات مجرمان، مدیریت منابع اطلاعاتی، ساماندهی های بهره برداری از بسترهای اینترنت)،رصد و پایش فضای مجازی(تشخیص جرایم و تهاجم)، آموزش به صورت بومی و تربیت متخصص،تعامل با دستگاه های اجرایی و بهره گیری از ظرفیت دستگاه های اجرایی و  سایر نیروهای مسلح و بسیج  و ...  از اقدامات انجام شده در این حوزه یا موضوعات در دستور کار است

وی با اشاره به توسعه فرهنگی، مسئول سازی و مشارکت های درون سازمانی  ناجا در حوزه پدافند غیر عامل مطرح کرد: راه اندازی و هدایت امور در برنامه ها با تحرک و پویایی در معاونت های پشتیبانی کننده و فرماندهی انتظامی استان ها با بهره گیری از منابع و مقدورات برای طرح های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران  از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

رئیس دبیرخانه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران ناجا با اشاره به برگزاری کارگروه علمی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران عنوان کرد:  از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال  جاری  می توان به  تهیه 8 سرفصل آموزش تخصصی و یک سرفصل آموزش عمومی پدافند غیرعامل برای رده های تخصصی  از جمله  پلیس آگاهی،  پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ، فتا،  پلیس پیشگیری، مرزبانی ،یگان ویژه و ... اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با اشاره به گنجاندن آموزش های پدافند غیرعامل در دوره های آموزشی بدو و حین خدمت کارکنان  ناجا، گفت:  برگزاری کارگاه های آموزشی برای فرماندهان و مدیران به همراه طراحی و اجرای آموزش مجازی در بستر زیرساخت ارتباطی ناجا از اقدامات دیگر در این حوزه می باشد. همچنین برنامه ریزی و اجرای تمرین و رزمایش در نیروی انتظامی با مشارکت سازمان پدافند غیرعامل کشور در 18 استان و ...  از برنامه های کاری این دبیرخانه در حوزه پدافند غیر عامل بوده  است.سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس اعلام کرده است که دستگیری جمعی از عناصر تشکیلاتی فرقه‌ضاله بهائیت توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه، در راستای برخورد با این افراد و جلوگیری از تحقق اهداف شوم آنان و بیگانگان حامی آنها انجام شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: