اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - 28 October 2019
معاون کل وزارت بهداشت عنوان کرد:
معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از نحوه خدمات رسانی بهداشتی و درمانی پایگاه های خدمات رسانی به زائران پیاده بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بازدید کرد.

بیشترین تحقق اقتصاد مقاومتی، در حوزه دارویی استبه‌گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در سفر به مشهد از درمانگاه شهدای مدافع حرم، دارالشفای امام رضا(ع)، درمانگاه میدان شهدای مشهد و پایگاه های اورژانس ۱۱۵ اطراف حرم مطهر رضوی بازدید و در جریان روند خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) قرار گرفت.

معاون کل وزارت بهداشت در حاشیه این سفر در گفتگو با شبکه سه رسانه ملی گفت: خوشبختانه 95 الی 98 درصد داروی مصرفی از نظر عددی و 68 درصد مواد اولیه دارویی توسط دانشمندان ایرانی تولید می شود و این روند صعودی است و امیدواریم که بتوانیم به بازار های منطقه هم که صادرات بیشتری داشته باشیم .

حریرچی با اشاره به این که تنها دو الی 5 درصد داروی ساخته شده وارداتی است،گفت:تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، مهترین نمودش در حوزه دارو است و از مردم می خواهیم که به داروی تولید داخل اعتماد کنند. همچنین  در زمینه داروهایی که  تولید آنها صددرصد نیازکشور را برطرف می کند به هیچ وجه اجازه واردات نمی دهیم .

وی در ادامه افزود: در حوزه دارو مشکل فرهنگی داریم که متاسفانه برخی از تجویز کنندگان نیز داروی خارجی تجویز می کنند، راه حل اصلی ما در حوزه دارو اتکا به خودمان است و در مواردی هم که فعلا مجبوریم از خارج وارد کنیم، کانال های لازم را ایجاد کردیم و به فرافکنی ها و دروغ ها اهمیتی نمی دهیم.

معاون کل وزارت بهداشت در حاشیه این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده برای خدمت به زائران بارگاه منور رضوی، کیفیت و نحوه خدمات رسانی را مطلوب ارزیابی کرد. 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: