اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - 26 October 2019
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد :
مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در پی بررسی روند تغییرات قیمت 100 قلم کالای ضروری و اساسی در 24 مهرماه امسال، قیمت 53 قلم کالای پرمصرف روند کاهشی داشته است.

روند کاهشی قیمت 53 قلم کالای پرمصرف

به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهرداد ایزدی با اشاره به رصد روزانه و مستمر 100 قلم کالای پر مصرف و اساسی بیان کرد : نتایج این رصد در بیست و چهارم مهرماه امسال نشان می‌دهد در 6 گروه کالایی من‌جمله کالاهای اساسی و مواد غذایی، لوازم بهداشتی ، لوازم خانگی ، کاغذ ، لوازم مصرفی ، مصالح ساختمانی و در نهایت خودرو ، 53 قلم کالا نسبت به میانگین ماه گذشته روند کاهشی داشته که بیشترین کاهش قیمت به ترتیب به سیب زمینی با 34.3 درصد ، گوجه فرنگی با 10.4 درصد و موز با 8.6 درصد اختصاص دارد.

وی افزود : شواهد نشان می دهد که در این بازه زمانی کالاهایی مانند رب گوجه‌فرنگی، کاغذ چاپ، گوساله و گوسفند زنده، گوشت گوسفندی و گوشت گوساله مخلوط، دو نوع روغن، کاغذ روزنامه وارداتی، مرغ زنده و گوشت مرغ، لوازم خانگی از قبیل لباسشویی و تلویزیون از کاهش محسوس قیمت برخوردار بوده‌اند.

به گفته مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از بین 100 قلم کالا 18 قلم کالا شامل برنج داخلی ، برخی حبوبات ، سیمان و لاستیک پژویی افزایش بین صفر تا یک درصدی داشته‌اند .

ایزدی اضافه کرد: البته در مقابل نیز قیمت 29 قلم کالا همچون خیاررسمی، تخم‌مرغ، جوجه یکروزه و انواع تیرآهن 14، 16 و 18 افزایش بیش از یک درصد داشته‌اند که تنها 6 قلم از آنها افزایش بیش از 5 درصد داشته‌اند.

وی تغییر فصل را عامل برخی از این افزایشها دانست و تصریح کرد : کماکان پیگیری‌ها و اقدامات لازم بمنظور ثبات و حتی کاهش قیمت این کالاها در دستور کار قرار دارد و پیش بینی ما این است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های که در این حوزه انجام داده‌ایم ، در آینده شاهد نتایج این اقدامات و کاهش قیمت ها در بازار باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: