اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - 23 October 2019
مدیرعامل شرکت آبفای شیراز خبرداد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز، از پیشرفت فیزیکی 97 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 این شهر و بهره‌برداری از آن تا آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز با ظرفیت 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز قادر است جمعیتی حدود 600 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز تا آذرماه

به‌گزارش عصرپرس به نقل از وزارت نیرو، "الله‌بخش نظرپور" گفت: در این پروژه مهم زیست‌محیطی تاکنون 34.5 میلیون یورو به‌صورت ارزی و 75 میلیارد تومان به‌صورت ریالی هزینه شده است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه و وجود تصفیه‌خانه قبلی در وزیرآباد حدود یک‌میلیون نفر جمعیت شیراز تحت پوشش خدمات آبفا در بخش تصفیه‌ فاضلاب قرار خواهند گرفت.

نظرپور تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز را یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور معرفی کرد و گفت: با تغییراتی در این تصفیه‌خانه، امکان استفاده از پساب آن در کشت‌های گلخانه‌ای، فضای سبز و کشاورزی نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با بیان اینکه در این شهر حدود 2300 کیلومتر شبکه فاضلاب ایجادشده و نزدیک به 1200 کیلومتر دیگر باقی‌مانده است، اظهار داشت: با توجه به اعتباراتی که از منابع مختلف از جمله اعتبارات عمرانی در بخش شبکه و مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود، این مورد نیز تحقق خواهد یافت.

 اجرای طرح‌های فاضلاب برای جلوگیری از ورود پساب‌های خانگی به رودخانه چنار راهدار

وی در پاسخ به مباحث مطرح شده درخصوص آلودگی رودخانه چنار راهدار در جنوب شیراز، با تاکید بر اینکه این رودخانه مشکلی برای آب شرب شهر ایجاد نمی‌کند، گفت: متاسفانه در برخی از مناطق که توسعه شبکه فاضلاب انجام نگرفته، آب شستشوی آشپزخانه و حمام بدون حفر چاه‌های جذبی مستقیما وارد جداول آب‌های سطحی و رودخانه چنار راهدار شده که به‌دلیل عدم لایروبی ایجاد بوی نامطبوع می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز تصریح کرد: بایستی تا زمان احداث شبکه فاضلاب واحدهای مسکونی و دیگر کاربری‌های موجود غیر‌خانگی، از احداث چاه‌های جذبی خودداری شود، علاوه بر اینکه لایروبی رودخانه هم در این رابطه موثر خواهد بود.

نظرپور خاطرنشان کرد: هرچند این رودخانه مشکلی برای آب شرب شیراز ایجاد نمی‌کند، اما در این مناطق، 10 پیمانکار مشغول فعالیت بوده و حدود 200 کیلومتر شبکه فاضلاب در دست اجراست.


برچسب ها
آبفای شیراز
نام:
ایمیل:
* نظر: