اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 20 December 2016
با موافقت مراجع تقلید
روابط عمومی ستاددیه کشور اعلام کرد: با عنایت به استفتاء به عمل آمده از سوی مراجع عظام تقلید ، مومان تا ابتدای ماه ربیع‌الثانی (11 دی ماه) بخشی از خمس خود تا سقف یک میلیون تومان به نیت سهم امام عصر (عج) در زمان غیبت را جهت آزادی زندانیان آبرومند و متدین محکوم به جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری صرف نمایند.

البته طبق نظر مقام معظم رهبری پرداخت یک سوم از سهم امام علیه‌السلام (یعنی تا سقف سه میلیون تومان) هم به منظور حمایت از ارحام و خویشاوندان زندانیان نیازمند نیز توصیه شده است.

به گزارش ایرنا، با پیگیری جمعی از اهالی رسانه ،ستاد دیه کشور در نظر دارد در طرحی موسوم به «بهار آزادی» که تا پیش از این نیز مبالغی را در قالب همین برنامه از سوی خیرین جمع‌آوری کرده است تا پایان ماه قمری ربیع الاول به میزان مشارکت عمومی، نسبت به آزادی اولویت‌دار زندانیان نسوان و سادات واجد شرایط اقدام کند.

این گزارش افزود: مراجع تقلید در زمان غیبت به عنوان نواب عام امام ‌زمان (عج‌الله تعالی‌ فرجه‌ الشریف) اجازه دارند سهم امام را از محل خمس در امورات عام‌المنفعه و خیرخواهانه‌ای که صلاح می‌دانند به مصرف درآورند که به برکت میلاد پیامبر اکرم (ص) این تجویز به طور خاص برای کمک به زندانیان غیرعمد از دفاتر ایشان اخذ شده است.

پایان/

نام:
ایمیل:
* نظر: