اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - 23 October 2019
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد؛
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی، تقویت حاکمیت ملی سوریه و بازگشت ثبات منجر شود، استقبال می‌کنیم.

از هراقدامی برای حفظ تمامیت ارضی سوریه استقبال می‌کنیم

به گزارش عصرپرس به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی با اشاره به توافق سران روسیه و ترکیه در خصوص تحولات شمال سوریه، گفت: ایران از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی، تقویت حاکمیت ملی و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه منجر شود استقبال می‌کند و در این راستا تفاهم میان فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه برای پایان دادن به درگیری‌ها در شمال سوریه را قدم مثبتی برای بازگشت ثبات و آرامش به منطقه می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: امیدواریم رسیدن به این تفاهم موجبات رفع نگرانی‌های امنیتی ترکیه از یک سو و حفظ تمامیت ارضی و تقویت حاکمیت ملی سوریه از سوی دیگر را فراهم کند.

موسوی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره طرفدار گفتگو و روش‌های مسالمت آمیز حل و فصل اختلافات بوده و بر همین اساس همواره طرفین اختلافات را به مذاکره برای رسیدن به تفاهم ترغیب کرده و در همین راستا توافق آدانا را مبنای مناسبی برای رفع نگرانی‌های ترکیه و سوریه می‌داند و در این راه از هرگونه مساعدتی برای گفتگو و ایجاد تفاهم میان آنکارا و دمشق دریغ نمی‌کند.

وی، حضور نیرو‌های خارجی در شمال سوریه را موجب تامین امنیت در منطقه ندانست و تاکید کرد: راه حل مشکلات منطقه، درون منطقه‌ای است و خروج نیرو‌های آمریکایی از منطقه موجب بازگشت امنیت و آرامش خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: خوشبختانه اثرات ساز و کار روند آستانه در تامین صلح و امنیت در سوریه با تشکیل کمیته قانون اساسی در آینده نزدیک نمود بارزتری پیدا کرده و اطینان داریم قدمی بزرگ در بازگشت ثبات و آرامش دائمی در سوریه محسوب می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: