اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - 23 October 2019
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی برج کنترل و ترافیک دریایی بندر چابهار، تاکید کرد: با ساخت این برج کنترل که به لحاظ ارتفاع بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر کشور محسوب می‌شود، امکان اشراف کامل به خلیج چابهار و پایانه‌های مختلفی که در این خلیج وجود دارد، فراهم می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی برج کنترل ترافیک دریایی دربندر چابهار

به گزارش عصرپرس، محمد راستاد در سفر به بندر چابهار با تاکید بر اهمیت کارکردی برج‌های کنترل در بنادر، گفت: احداث برج کنترل ترافیک دریایی به جهت ارتقای ایمنی دریانوردی و نظارت بر عملیات دریایی و بندری ضروری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی سازه برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار، اظهار داشت: این سازه از حیث ارتفاع، ۷۸ متر از سطح دریا فاصله دارد و با توجه به ارتفاع سطح زمین محل احداث ساختمان برج کنترل از دریا، بلند ترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر کشور محسوب می‌شود.

به گفته راستاد، برج کنترل بندر چابهار با هدف دید کامل به محوطه های بندری بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی چابهار ، موج شکن و مسیر آبراه و به منظور استقرار برج مراقبت دریایی ( VTS) و مرکز جست و جوی نجات دریایی ( MRCC) ساخته می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با تجهیزات ناوبری و الکترونیکی که روی این برج مستقر می شود، مدیریت ترافیک دریایی در بندر چابهار در شرایط خوب و مطلوبی انجام گیرد.

راستاد با اشاره به روند خوب ورود کشتی‌های تجاری به بندر چابهار، خاطر نشان کرد: به دنبال افزایش ورود کالاهای اساسی به بندر چابهار، طبیعتا نیاز است که از نظر سرعت، کیفیت عملیات و فرآیند ترخیص کالا  نظارت صورت گیرد تا شاهد توقف و ماندگاری کالاها نباشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برگزاری جلسه هیات عامل این سازمان در بندر چابهار، گفت: با برگزاری نشست هفتگی هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار، به طور اختصاصی به بررسی چالش‌ها و مشکلات پرداخته می شود.

بر اساس گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، با حضور مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ، اولین ایستگاه جذر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی چابهار با اعتبار ۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: