اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 22 October 2019
وزیر صمت تاکید کرد :
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نودمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: برای رونق تولید همه ما مسئولیت داریم و باید حداکثر توان خود را به دور از هرگونه نگاه بخشی به کار ببندیم.

رونق تولید نیازمند حمایت فراگیر همه بخش هاست به گزارش عصرپرس، رضا رحمانی با اشاره به امضای تفاهم نامه داخلی سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی در راستای اهداف نهضت ساخت داخل افزود: برنامه ساخت داخل ذیل محورهای هفتگانه فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالجاری دنبال می‌شود و خوشبختانه امروز شاهد انعقاد تفاهم نامه ای بالغ بر 60 میلیون یورو کاهش ارز بری از محل داخلی سازی در صنایع پتروشیمی بودیم.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال شاهد برگزاری میزهای تخصصی با هدف تعمیق ساخت داخل در صنعت خودروی کشور بودیم که در مجموع برگزاری این میز ها و نشست ها را می توان یک حرکت نمادین در راستای معرفی اهداف نهضت ساخت داخل عنوان کرد که می توانیم از قبیل آن ها را در کشور جای بیندازیم و بتوانیم حمایت حداکثری مردم را برای تحقق اهداف آن بیش از پیش جلب نماییم.

رحمانی خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی کنونی کشور اهمیت توجه به توان داخلی و حمایت ویژه از ساخت داخل را بیش از پیش نمایان می کند و حمایت همه آحاد مردم از این رویکرد دارای اهمیت ویژه ای است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شخصا دنبال این زمینه سازی فرهنگی در کشور هستم که تکیه بر توان داخلی و ساخت داخل را به عنوان یک باور در جامعه نهادینه کنیم، چرا که این رویکرد می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

وی ادامه داد: مردم اگر اهداف ساخت داخل را به درستی بشناسند و باور داشته باشند، قطعاً آن را حمایت می‌کنند و در پیشبرد اهداف آن پیشگام خواهند بود.

رحمانی اضافه کرد: ظرفیت های بسیار بزرگی در راستای ساخت داخل در بخش های مختلف صنعتی کشور وجود دارد که باید تک تک فرصت ها را قدر بدانیم و با حمایت حداکثری از همه دست اندرکاران این هدف را به بهترین شکل ممکن به نتیجه لازم برسانیم.

وی گفت: از همه دست اندرکاران، مسئولان و همه عوامل موثر در بخش صنعت درخواست دارم تا ابعاد مختلف این رویکرد تاثیر گذار را برای همه ذینفعان و آحاد مردم تشریح نمایند و زمینه حمایت حداکثری همه را فرآهم آورند.

وزیر صمت تاکید کرد: البته نتایج ساخت داخل نیز باید برای مردم ملموس باشد و به گونه ای باید تصورات برخی را نسبت به بخش صنعت تغییر دهیم و آنها با درک اهمیت این بخش به اهداف متعالی آن بیش از پیش کمک نمایند.

رحمانی افزود: مقام معظم رهبری با حساسیت خاصی موضوع توسعه و تعمیق ساخت داخل را پیگیری می نمایند و دستور دادند این مهم با جدیت دنبال شود و خوشحالیم که گام های برداشته شده از ابتدای امسال تاکنون امیدوارکننده بوده و حتما با حمایت‌های موجود از رهبری، توفیقاتی بیش از پیش در این حوزه به دست خواهد آمد.

به گزارش شاتا، وی در پایان تصریح کرد: مردم با مشاهده این اقدامات و ثمرات آن قطعاً خوشحال تر شده و حمایت خواهند کرد، چرا که مواهب و فرصتهای ایجاد شده از محل ساخت داخل ثمراتش در زندگی خود مردم نیز مشهود خواهد بود که یکی از مهترین عناوین آن ایجاد فرصت های شغلی در نقاط مختلف کشور است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: