اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 22 October 2019
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران مطرح کرد :
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به حضور ۹۳ شرکت داخلی و ۲ شرکت خارجی در ‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهی‌گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته، گفت: این نمایشگاه در راستای توسعه صادرات آبزیان و آشنایی بیشتر شرکت‌ها با توانمندی‌های داخلی برگزار شده است.

برگزاری نمایشگاه شیلات در راستای توسعه صادرات آبزیان است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس: بهمن حسین زاده رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهی‌گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته، گفت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی و بین المللی گام اول برای صادرات محصولات و ارائه توانمندی های داخلی است .

وی در ادامه با اشاره به حضور ۹۳ شرکت داخلی و ۲ شرکت خارجی در این‌نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه در راستای صادرات آبزیان برگزار شده و علاوه بر آن شرکت های داخلی نیز با توانمندی‌های داخلی آشنا می‌شوند.

حسین زاده در ادامه با بیان اینکه با رونق تولید در داخل کشور از خروج ارز جلوگیری می شود، ادامه داد: برگزاری چنین‌نمایشگاه هایی باعث رسیدن به خودکفایی است.

وی در ادامه با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، گفت: با توجه به شعار مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید داخلی، امسال برگزاری نمایشگاه ها بیشتر برپایه حضورشرکت های داخی صورت گرفت.

وی افزود: شرکت های خارجی به دلیل تحریم ها و محدودیت انتقال ارز حضور کم رنگی‌تری در نمایشگاه های ایران داشته اند اما این فرصتی است برای ارائه توانمندی های داخلی و  توجه به شرکت های دانش بنیان است.

حسین زاده در ادامه با اشاره به برگزاری سه نمایشگاه شیلات و آبزیان، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و کیف و کفش چرم در نمایشگاه بین المللی، اظهار داشت: توسعه صادرات از اولویت های وزارت صمت است که در همین راستا برگزاری نمایشگاه ها در داخل و خارج کشور جزء برنامه های این وزارتخانه است.

وی افزود:در ۱۵ کشور همسایه و دو کشور هند و چین سالانه نمایشگاه های مختلفی با حضور هییت های تجاری برگزار می شود که توسعه صادرات غیر نفتی را دربردارد.

 

 

خبرنگار: پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: