اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 21 October 2019
چهارمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری و صنایع وابسته با حضور پروانه مافی نماینده مجلس و معاون وزیرصمت در محل نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد.

افتتاح چهارمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس: نبی‌الله خون میرزایی، رئیس سازمان شیلات در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهی‌گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته، گفت: این نمایشگاه به منظور معرفی توانمندی‌ها برای پاسخ به نیازهای داخل و خارج از کشور و برقراری ارتباط میان گروه‌های مختلف دست‌اندرکار این حوزه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه امسال فضا و سطحی که برای نمایشگاه اختصاص پیدا کرده نسبت به سال گذشته، حدود ۴۰ درصد افزایش یافته ‌است، ادامه داد: خوشبختانه علی‌رغم شرایط تحریمی ناجوانمردانه بر کشور، امسال نسبت سال گذشته میزان استقبال از این نمایشگاه افزایش یافته به گونه‌ای که در سال گذشته معادل ۷۷ شرکت حضور داشتند، اما امسال معادل ۹۳ شرکت در چهارمین نمایشگاه حضور دارند.

خون میرزایی افزود: سال گذشته صنعت شیلات کشور از تکلیف برنامه سال ۱۳۹۷ جلو افتاد و امیدواریم این روند در سال ۱۳۹۸ هم ادامه داشته باشد. کاستی‌هایی در زمینه تامین تسهیلات برای پرورش ماهی در قفس داریم که امیدواریم در این زمینه نظام بانکی کمک موثرتری به ما کند تا ‌بتوانیم سطح تولیدات شیلاتی، صادرات و تراز تجاری این صنعت را بیشتر از اکنون برسانیم.

معاون وزیر کشاورزی اظهار کرد: سال گذشته تکلیف ما تولید یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن بود درحالیکه تولید ما به یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن رسیدیم که از این مقدار معادل ۴۹۰ هزار تن تولید در بخش آبزی پروری و نزدیک ۷۷۳ هزار تن در بخش صید داشتیم.

وی سرانه مصرف آبزیان در سال گذشته را معادل ۱۲.۱ کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: بیماری لکه سفید یک بیماری ویروسی جهانی است که همه دنیا و کشورهای صاحب صنعت میگو درگیر این نوع بیماری هستند. بیماری لکه سفید در داخل کشور ما بومی شده به گونه‌ای که ما در سال‌های اخیر پرورش میگو را در کنار بیماری اعمال کردیم و چاره‌ای جز این نبود که پرورش را ادامه بدهیم و باید شرایط بهداشتی را آماده می‌کردیم

رئیس سازمان شیلات تصریح کرد: ارزیابی ما از تولید میگو این است که  بیش از تعهد و تکلیف برنامه، تولید میگو داشته باشیم و چون هنوز به پایان فصل نرسیده‌ایم نمی‌توانیم پیش‌بینی در زمینه میزان تولید میگو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شرکت‌هایی از کشورهای چین، اسپانیا و کانادا حضور دارند، گفت: برداشت ما در صید ساحلی بیش از ظرفیت منابع دریایی است که عمده این صیدها غیرمجاز هستند.

خون میرزایی ادامه داد: در این زمینه برای مقابله با صیدهای غیرمجاز، ما یگان حفاظت داریم اما بضاعت مورد نیاز را نداریم و هم اینکه بخشی از آن مربوط به حیطه کاری قوهقضاییه است.

وی در پایان بیان کرد: تا زمانی که تحقیقات در حال انجام در این زمینه به ما اجازه صید را بدهد برنامه‌ای برای صید تجاری ماهیان دریای خزر نداریم.

به گزارش عصرپرس، چهارمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری و صنایع وابسته ( IFEX 2019) امروز دوشنبه با حضور پروانه مافی نماینده مجلس، معاون وزیرصمت و شرکت های شیلاتی در محل نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد،این نمایشگاه تادوم آبان دایرمی‌باشد.


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: