اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 20 October 2019
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران مطرح کرد :
مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران، حسین زاده با اشاره به صادرات 550 میلیون دلار شیلات در سال گذشته، گفت: برگزاری نمایشگاه های بین المللی می تواند در این زمینه بسیار کارآمد باشد.

تاثیر مثبت برگزاری نمایشگاه ها بر صادرات 550 میلیون دلاری شیلات ایرانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به برگزاری ۳ نمایشگاه مرتبط با تولید داخل در روز ملی صادرات، گفت: در زمینه رونق بخشیدن به صادرات غیرنفتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری برنامه های ویژه ای دارد که از آن جمله می توان به برپایی نمایشگاه های بین المللی در زمینه های تولید داخل اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران افزود: در همین رابطه، سه صنعت کیف و کفش، شیلات و تاسیسات ساختمانی در این ایام فرصت یافته اند تا با حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران به معرفی دستاوردهای خود به بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی بپردازند.

حسین زاده به فرصت ایجاد شده برای فعالان این سه صنعت به منظور افزایش سهم صادرات خود اشاره کرد و اظهارداشت: صادرات چرم به صورت کیف، کفش، کاپشن، کمربند و ... سود قابل توجهی نسبت به صادرات چرم به صورت مواد خام دارد و ششمین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته گام مهمی در این زمینه محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران از سویی دیگر توان داخلی در تولید ابزارآلات و تاسیسات صنعت ساختمانی ایران را مثال زدنی و قابل رقابت با کشورهای مطرح جهان توصیف کرد و تاکید داشت: این صنعت با افزایش میزان صادرات خود می تواند تاثیر بسزایی در رونق صادرات غیر نفتی داشته باشد و هجدهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان و سیستم های سرمایشی و گرمایشی این فرصت را در اختیار فعالان این حوزه قرار می دهد.

وی در پایان به صادرات 550 میلیون دلار شیلات در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این صنعت نیز با استفاده از ابزارهای مختلف به منظور معرفی بیشتر خود به خریداران خارجی می تواند میزان صادراتش را افزایش دهد و برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری،غذاهای دریایی و صنایع وابسته اقدام مهمی در این عرصه تلقی می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: