اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 20 October 2019
میرزاده:
نماینده مردم گرمی، مغان در مجلس گفت: خرید تضمینی و حمایتی محصولات کشاورزی درمان قطعی مشکلات کشاورزان نیست و تنها نقش مُسکن موقت را ایفا می‌کند.

خرید تضمینی محصولات کشاورزی نقش مُسکّن داردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، سیدحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه تولید و حمایت از کشاورزان برخی از محصولات کشاورزی علی‌رغم خرید تضمینی باید اقدامات دیگری که همیشگی و به نفع کشاورز و دولت باشند باید صورت بگیرد، همانند ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه برای نگهداری محصولات کشاورزی.

وی افزود:شغل اکثر مردم در شهرستان گرمی مغان کشاورزی و تولید صیفی‌جات و سبزی‌جات است، متاسفانه در این شهرستان یک‌صد هزار نفری علی‌رغم دارا بودن نوار مرزی صد کیلومتری با جمهوری آذربایجان یک سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای ، ادامه داد: متاسفانه دولت هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و انتظار دارد سرمایه گذار بخش خصوصی در شهرستان‌های مانند گرمی مغان صنایع تبدیلی و سرخانه نگهداری محصولاتی کشاورزی ایجاد کند اما این سرمایه گذاران نیز در تهران و استان‌های مرکزی کشور اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند.

ایجاد صنایع تبدیلی مهاجرت به حاشیه شهرها را کاهش می‌دهد

میرزاده، تصریح کرد: آیا دولت نمی‌تواند از تبدیل شدن تهران به شکل فعلی و تجمع صنایع و واحداهای تولیدی در آن جلوگیری کند، اگر صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در شهرستان‌ها فعال شوند مهاجرات مردم به حاشیه کلان شهرها نیز کاهش پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: کشاورزان خصوصا کشاورزان تولید کننده صیفی‌جات و سبزی جات باید این امکان را داشته باشند تا محصول خود را سریعا بعد از برداشت در سردخانه نگهداری کنند و یا به صنایع تبدیلی مانند کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی تحویل دهند.

خرید تضمینی محصولات کشاورزی علی‌رغم تمامی مزایایی که دارد تنها 10 درصد از مشکلات بخش را برطرف می‌کند

خرید تضمینی 10درصد از مشکلات کشاورزان را کاهش می‌دهد

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی علی‌رغم تمامی مزایایی که دارد تنها 10 درصد از مشکلات بخش را برطرف می‌کند، عنوان کرد: باید شاهد حضور و فعالیت صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در شهرستان‌های دارای پتناسیل تولید باشیم تا از آسیب به حوزه تولید و کشاورزی جلوگیری شود.

خرید تضمینی محصولات کشاورزی درمان قطعی مشکلات کشاورزان نیست

سخنگوی کمیسیون کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خرید تضمینی و حمایتی محصولات کشاورزی درمان قطعی مشکلات کشاورزان نیست و تنها نقش مُسکن موقت را ایفا می‌کند، باید برای درمان قطعی مشکلات به ایجاد سردخانه و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی نزدیک به محل تولید توجه شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: