اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 20 October 2019
سخنگوی سازمان ساتبا:
سخنگوی سازمان ساتبا با اشاره به اینکه هم اکنون در تمامی استان‌های کشور نیروگاه‌های تجدیدپذیر راه‌اندازی شده است، گفت: در حال حاضر ظرفیت نصب شده این نیروگاه‌ها در سراسر ایران به 841 مگاوات رسیده و تمامی این ظرفیت از طریق 115 شرکت بخش خصوصی محقق شده است.

2500 نیروگاه خورشیدی خانگی در دست احداث استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، جعفر محمدنژاد سیگارودی سخنگوی سازمان ساتبابا اشاره به راه‌اندازی بیش از 115 نیروگاه مگاواتی تجدیدپذیر در کشور، گفت: تاکنون حدود سه هزار و 500 نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی یا خانگی در کل کشور ایجاد شده و دو هزار و 500 واحد دیگر نیز عمدتا در مناطق محروم و روستایی در دست احداث است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیرها با ابلاغ جدید وزیر نیرو حدود 30 درصد افزایش یافته است، گفت: این تعرفه در بخش نیروگاه‌های زباله‌سوز به ویژه در مناطق شمالی کشور، از جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران برخوردار است.

محمدنژاد افزود: پیش از این، نرخ خرید تضمینی برق به ازای هر کیلووات تولید انرژی در این واحدها حدود 370 تومان بوده که این رقم در حال حاضر به 555 تومان در کل کشور رسیده است. ولی چنانچه سرمایه‌گذاران برای مدیریت زباله‌های شهری مناطق شمالی کشور اقدام به راه‌اندازی واحدهای یاد شده کنند، نرخ خرید تضمینی برق در این مناطق حدود دو برابر تعرفه‌های جدید محاسبه خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) با تاکید بر اینکه برق استفاده کنندگان از پنل‌های خورشیدی تولید داخل 30 درصد گران‌تر خریداری می‌شود، گفت: از محل نیروگاه‌های نصب شده حدود 53 هزار و 420 نفر سال اشتغال به صورت تجمیعی در بخش تجدیدپذیر صورت گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: